دوستم: در مذاکره با طالبان می توانم نقش بزرگی ایفا کنم

© ARG - ارگدوستم: در مذاکره با طالبان می توانم نقش بزرگی ایفا کنم
دوستم: در مذاکره با طالبان می توانم نقش بزرگی ایفا کنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال عبد الرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری می گوید که می تواند در راستای پیشبرد امور صلح و مذاکره با طالبان نقش بزرگی ایفا کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های کابل، جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری و یکی از اعضای برجسته ائتلاف بزرگ ملی افغانستان در دیدار با "زلمی خیل زاد"نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان گفت که می تواند در راستای پیشبرد امور صلح و مذاکره با طالبان نقش بزرگی ایفا کند.
بررسی اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان، انتخابات گذشتهٔ پارلمانی، انتخابات سال آیندهٔ ریاست جمهوری و پیشبرد پروسه صلح در کشور از مهمترین موضوعات مورد بحث این دیدار بودند.
معاون اول ریاست جمهوری افغانستان افزود که در پهلوی شورای عالی صلح در روند برقراری صلح در کشور به شماری از احزاب سیاسی و شخصیت های مطرح نیز نقش داده شود تا پروسه صلح و مذاکره نتیجه ملموسی داشته و آرمان دیرینهٔ مردم افغانستان که صلح و ثبات در کشور می باشد، تحقق یابد.
همچنان هردو جانب بر شفافیت انتخابات گذشتهٔ پارلمانی تاکید کرده خاطر نشان کردند که باید آراء پاک و آراء تقلبی از هم تفکیک شوند تا اعتماد مردم نسبت به کارکرد های کمیسیون مستقل انتخابات اعاده شود.
در این دیدار هر دو طرف یاد آور شدند که انتخابات ریاست جمهوری آیندهٔ کشور نیز باید بدون تقلب و دستکاری برگزار شود، تا نظام آینده مورد قبول همه جریان هایی سیاسی و مردم افغانستان قرار گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала