ارسال نوار صوتی قتل خاشقجی به برخی از کشور ها

© AP Photo / Hasan Jamaliارسال نوار صوتی قتل خاشقجی به برخی از کشور ها
ارسال نوار صوتی قتل خاشقجی به برخی از کشور ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه اعلام کرد که صدای ضبط شده از قتل روزنامه نگار سعودی، جمال خاشقجی را در اختیار شماری از کشورها قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک،رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه اخیرا اعلام کرد که صدای ضبط شده در زمان به قتل رسیدن جمال خاشقجی را در اختیار عربستان سعودی، امریکا، آلمان، فرانسه و انگلستان قرار داده است.
اردوغان پیش از سفر به فرانسه برای شرکت در مراسم صد سالگی پایان جنگ جهانی اول در پاریس در مصاحبه با خبرنگار روزنامه ترکی "حریت" گفت: «ما همه مدارک صوتی را که در اختیار داشتیم در دسترس کسانی که خواستارگوش دادن به آن بودند ارسال کردیم. او گفت سازمان استخباراتی ما هیچ چیز را پنهان نمی کند. این نوار صوتی را به عربستان سعودی، امریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا داده‌ایم. همه این کشورها به مکالمات ضبط شده گوش داده‌اند.»
رییس جمهوری ترکیه تصریح کرد: "نیازی به پیچیده کردن قضیه نیست. آنها به طور قطع می‌دانند که قاتل یا قاتلین در میان آن 15 نفر کیست. دولت عربستان سعودی می‌تواند با به حرف درآوردن این 15 نفر حقیقت را فاش کند." 

اردوغان: دستور قتل خاشقجی از بالا صادر شده بود - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: دستور قتل خاشقجی از بالا صادر شده بود

اردوغان گفت، محتوای نوار یک تراژدی واقعی است. حتی یک افسر اطلاعاتی سعودی هنگامی که به ضبط گوش می کرد شوکه شد. او گفت که این مرد (قاتل) ممکن است از هروئین استفاده کند، فقط یک فرد هروهینی می تواند چنین کاری را انجام دهد.
سعود الموجب، دادستان کل عربستان که مسئول انجام تحقیقات درباره قتل خاشقجی است، چندی پیش به استانبول سفر کرده بود.
آقای اردوغان، سعود الموجب را به عدم همکاری با مقامات ترکیه و به تاخیر انداختن تحقیقات متهم کرد.
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که از سال 2017 میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار می‌کرد، پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، جمال خاشقجی در جریان نزاع با کارمندان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می‌ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مجرمان را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала