امریکا بار دیگر چین را تهدید کرد

© AP Photo / Andy Wongامریکا بار دیگر چین را تهدید کرد
امریکا بار دیگر چین را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایلات متحده امریکا یک بار دیگر چین را به تغییر موضع گیری فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، مایک پنس؛ معاون رئیس جمهور ایالات متحده امریکا ابراز داشت که اگر چین در رفتار خود تجدید نظر نکند با یک جنگ سرد " تمام عیار" از سوی امریکا و متحدان آن روبرو خواهد شد.
به گفته پنس برای چین، "اگر آخرین نباشد" پس بهترین شانس اینست که برای اجتناب از سناریوی جنگ سرد با ایالات متحده باید " تغییرات بزرگ" را در فعالیت های اقتصادی و نظامی — سیاسی خود روی دست گیرد.  

هشدار جدی چین به ایالات متحده امریکا مبنی بر تحریکات در دریای چین جنوبی - اسپوتنیک افغانستان
هشدار جدی چین به ایالات متحده امریکا مبنی بر تحریکات در دریای چین جنوبی

پنس با اشاره به دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در "بوینس آیرس" گفت، من فکر می کنم که این امر تا حد زیادی به آرژانتین بستگی خواهد داشت.
پنس در مورد اینکه اگر چین موافقت نکند؛ چه اتفاقی خواهد افتاد گفت: "در آنصورت پس چنان خواهد شد که من گفتم".
پنس خاطرنشان کرد که اگر پکن امتیازات قابل توجه و مشخصی را نداشته باشد، ایالات متحده آماده است تا فشار های بیشتر اقتصادی، دیپلماتیک و سیاسی بالای چین وارد کند.
معاون رئیس جمهور امریکا معتقد است که اقتصاد ایالات متحده به اندازه کافی قدرتمند است تا بتواند چنین تشدید اوضاع را پشت سر بگذارد، در حالی که اقتصاد چین «کمتر پایدار» است. پنس گفت: "ما واقعا معتقدیم که در هر صورت ما در موقعیت قوی تر قرار داریم " و افزود که ایالات متحده می تواند تعرفات گمرکی را دو چند کند.
ایالات متحده امریکا و چین مدت‌هاست که بر سر برخی مسایل تجاری اختلاف نظر دارند و این موضوع آثاری منفی بر صنایع دو کشور و همچنین اقتصاد جهانی گذاشته است و این وضعیتی نیست که چین خواهان آن باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала