پاسخ شورای فدراسیون روسیه به اتهامات ناروی

© Sputnik / Vladimir FedorenkoЗаместитель председателя комитета Госдумы по обороне Франц Клинцевич
Заместитель председателя комитета Госдумы по обороне Франц Клинцевич - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای فدراسیون روسیه به اتهامات ناروی مبنی بر اختلالات در کار جی.پی.اس در جریان تمرینات ناتو در آن کشور و مداخله روسیه در آن واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، فرانک کلینتسویچ، سناتور روسی ابراز داشت که اختلال در سیگنال های جی.پی.اس در تمرینات ناتو، نتیجۀ آماده سازی ناکافی چنین رویدادی پیچیده است و اتهاماتی که در این رابطه علیه ارتش روسیه مطرح می شود، کلیشه های همیشگی علیه کشور ما را دنبال می کند.
این در حالیست که فنلاند پیشتر اعلام کرده بود که روسیه احتمالا به صورت عمدی در زمان برگزاری مانور نظامی ناتو در ناروی، در سیگنال‌های جی‌پی‌اس فنلاند ایجاد اختلال کرده است.  

اف 35 - اسپوتنیک افغانستان
تمرینات جنگ هوائی با روسیه در حریم هوائی ناروی+ویدیو

وزارت دفاع ناروی روسیه را به هک سیستم GPS در طی مانور Trident Juncture ناتو متهم کرد.
سناتور روسی در صفحه فیسبوک خود نوشت: چنین تمرینات بزرگ در یک فضای نسبتا محدود، تقریبا همیشه با اختلافات جدی همراه است. من ادعا نمی کنم که همه این کارها به صورت عمدی صورت گرفته است، تا بعدا روسیه را متهم نموده و برای ما مشکلات ایجاد کنند. واقعیت اینست که ساختارهای مشخصی در عملیات ناتو به وضوح آماده نشده بود و به همین دلیل یک وضعیت اضطراری بوجود آمد و این امر نشان دهنده غیر مسلکی بودن تنظیم کنندگان این مانور ها بود.
تمرینات استراتژیک ناتو، Trident Juncture 2018 از 25 اکتبر تا 7 نوامبر در ناروی برگزار شد. حدود 50 هزار نظامی، 250 هواپیما، 65 کشتی و 10 هزار واحد تجهیزات نظامی از 31 کشور (کشورهای عضو و شرکای آنها، سویدن و فنلاند) حضور داشتند. این بزرگترین مانور شمال ناتو پس از پایان جنگ سرد است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала