کمک یک میلیارد دالری ایران به حماس و حزب الله

© AFP 2023 / Mahmoud Zayyatکمک یک میلیارد دالری ایران به حماس و حزب الله
کمک یک میلیارد دالری ایران به حماس و حزب الله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا می گوید، ایران سالانه یک میلیارد دالررا صرف حمایت از گروه های فلسطینی و حزب الله لبنان می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ناتان سیلز، هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم ایالات متحده ابراز داشت که ایران همچنان یکی از کشورهای اصلی حمایت کننده تروریسم باقی مانده و سالانه تا یک میلیارد دالر را برای حمایت از فعالیت های ساختارهای تروریستی در منطقه خاورمیانه به مصرف می رساند.
ناتان سیلز طی یک سخنرانی در انستیتوت خاور میانه در واشنگتن گفت، اجازه بدهید شما را با تعدادی ارقام آشنا بسازم که این گفته های مرا تأیید خواهد کرد، اما ایران تنها 700 میلیون دالر را در سال به حزب الله و 100 میلیون دالر دیگر نیز برای گروه های تروریستی مختلف فلسطینی اختصاص می دهد و اگر شما تمام وجوه اختصاص داده شده به تروریست ها را محاسبه کنید، این مبلغ در حدود یک میلیارد دالر در سال خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد که برای مقابله با سیاست های تهران، واشنگتن هفته گذشته تحریم هایی را که پیش از این در سال 2015 علیه ایران اعمال شده بود، دوباره از سر گرفت.
هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه امریکا در ادامه گفت: ما باید تلاش خود را بیشتر کنیم تا ایران را مجبور نماییم دست از حمایت تروریستان بردارد. ما همه آگاه هستیم که امریکا به تنهایی نمی تواند این تصمیم را عملی کند، از اینرو ما می خواهیم که شرکای بین المللی ما برای مقابله با حمایت ایران از تروریسم مقابله کنند.
وی همچنین گفت: ما به بخش های خصوصی نیاز داریم که نقش اصلی را در اینبار ایفا کند و بدون هیچگونه تعارفی می توانم اعلام کنم که اگر شما با ایران روابط تجاری برقرار نمایید، پس شما نیز در حمایت مالی از تروریسم اقدام می کنید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала