دانشمندان دلیل فشار خون بالای سالمندان را نام بردند

© Fotolia / Andrei Tsalkoدانشمندان دلیل فشار خون بالای سالمندان را نام بردند
دانشمندان دلیل فشار خون بالای سالمندان را نام بردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان پس از نظارت بر سرخپوستان قبایل دورافتاده در آمازون با تعجب دریافتند که در این قبایل تقریباً هیچ فشار خون بالا وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه JAMA Cardiology، دانشمندان به این باور اند که دلیل فشار خون بالا و دیگر امراض قلبی شیوهٔ زندگی جامعهٔ مدرن می‌باشد.

محققان پس از نظارت و تحقیقات درمورد سرخپوستان قبیلهٔ یانومامو و دیگر قبایل دورمانده از تمدن به این نتیجه رسیدند که این افراد هیچ گاهی به چنین امراض مبتلا نمی‌شوند.

تاثیر بی خوابی بر فشار خون چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
تاثیر بی خوابی بر فشار خون چیست؟

در جریان نظارت دیده شد است که این قبایل تقریباً هیچ‌وقت از نمک در غذای شان استفاده نمی‌کنند، اما در بدل ماهی، سبزیجات و روغن زیتون را دوست دارند. بدین لحاظ آنها در سنین پیری از فشارخون بالا رنج نمی‌برند. این نظارت فرضیه‌ی اخیر دانشمندان را مبنی بر اینکه رژیم غذایی به‌طور چشم‌گیری خطر حملهٔ قلبی و سکتهٔ مغزی را کاهش می‌دهد، تایید می‌کند.

دانشمندان زمانی به واقعیت این مسئله بیشتر معتقد شدند که با سرخپوستانی که قبول نموده بودند تا "رژیم غذایی غربی" را امتحان نموده، و به مثل اکثریت معاصران زندگی کنند، صحبت نمودند. سپس معلوم شد که این افراد در طول چند هفته به‌طور اوسط ۷ کیلو وزن گرفته اند و فشار شان از ۵ — ۱۰ میلی‌متر جیوه بالا رفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала