امریکا: برای پیروزی بر داعش، تغییر نقش ایران و رفتار رژیم اسد حتمی است

© AP Photoامریکا: برای پیروزی بر داعش، تغییر نقش ایران و رفتار رژیم اسد حتمی است
امریکا: برای پیروزی بر داعش، تغییر نقش ایران و رفتار رژیم اسد حتمی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا به این باور است که شکست گروه تروریستی داعش بدون "تغییرات بنیادی رژیم سوریه" و تغییر نقش ایران در منطقه، ناممکن است.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز جفری، نماینده خاص ایالات متحده امریکا برای سوریه، روز چهارشنبه (۱۴ نومبر) به خبرنگاران گفت: "ما همچنان به این باوریم که تا زمانی که تغییرات بنیادی در رژیم سوریه و تغییرات بنیادی نقش ایران در سوریه، که از آغاز بر گسترش داعش تاثیرگذار بود، به‌وجود نیاید، دستیابی به پیروزی کامل بر داعش ناممکن خواهد بود".

سوریه: امریکا مصروف آماده‌سازی باقی‌مانده‌های داعش در سوریه است - اسپوتنیک افغانستان
سوریه: امریکا مصروف آماده‌سازی باقی‌مانده‌های داعش در سوریه است

وی همچنان از روسیه خواست تا "با استفاده از تاثیرش بر رژیم" رئيس جمهور بشار اسد و نشاندن وی پشت میز مذاکره با اپوزیسیون، در این تغییرات بنیادی سهم بگیرد.

درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ ۲۰۰۱ بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت ۲۲۰ هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژنو برگزار می‌شود. امریکا از سال ۲۰۱۴ در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتمبر ۲۰۱۵ بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

روسیه در سال ۲۰۱۵ به درخواست دمشق عملیات ضدتروریستی در سوریه را آغاز کرد. در ماه مارچ سال ۲۰۱۶ پوتین به دلیل انجام موفقانه وظایف نیروهای هوایی روسی تصمیم گرفت تا یک بخش بزرگ این نیروها از سوریه خارج شوند. در آغاز ماه دسمبر سال ۲۰۱۷ رئیس جمهور روسیه شکست کامل "دولت اسلامی" در سوریه را اعلام کرد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала