مقایسه دو تانک روسی و اسرائیلی

© Ministry of Defence of the Russian Federationمقایسه دو تانک روسی و اسرائیلی
مقایسه دو تانک روسی و اسرائیلی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تانک زرهپوش «آرماتا» در مقایسه با تانک اسرائیلی «مرکاوا» دارای قابلیت بقا، قدرت دفاعی و نیروی مانوردهی بهتر است اما از نقطه نظر وسایل پیشرفته و توانایی خدمه در زمیه مراقبت بر اوضاع اطراف خود از آن عقب است.

به گزارش اسپوتینک به نقل از The National Interest، در مقاله منتشره در این نشریه، ضمن این مطلب خاطر نشان می‌شود امکان زیادی وجود دارد که روسیه برای آزمایش تانک «آرماتا تی-14» آنرا به سوریه اعزام کند و به همین خاطر درگیری نظامی میان «آرماتا» و «ماکاوا» را مدل سازی می‌کند.

تانک «جدید» «ابرامس» امریکایی یا تانک مرگبار «ارماتا» - اسپوتنیک افغانستان
مقایسه تانک تی-14 روسی با آبرامز امریکائی

نویسنده این مقاله خاطر نشان می‌سازد که تانک زرهپوش روسی «آرماتا تی-14» در مقایسه با تانک اسرائیلی دارای سیستم دفاعی پیشرفته‌تری بوده، با سرعت بیشتری حرکت کرده و دارای قابلیت مانوردهی خوبتر و بهتری است.
تانک روسی با در نظر داشت سیستم های دفاعی فعال خود در مقایسه یا «مرکاوا» از قابلیت بیشتری برای بقا برخوردار است و این درحالی است که تانک اسرائیلی از این لحاظ از تانک آلمانی Leopard 2 یا تانک امریکایی M1 Abrams برتر می‌باشد.
نشریه امریکایی بدون سرنشین بودن برج تانک روسی «آرماتا» را از جمله کمبود های آن می‌داند که باعث می‌شود فرمانده تانک نتواند بطور تمام و کمال بر محیط اطراف خود نظارت کند اما این عیب را می‌توان با استفاده از سیستم دیده بانی مجازی از نوع سیستم اسرائیلی Iron Vision رفع کرد.
یادآور می‌شود تانک «آرماتا تی-14» مجهز به پلتفرم واحد، سیستم راکتی دوربرد چند منظوره دفاع هوایی اس-500، سیستم راکتی ضد ماهواره‌ ای نودول و سیستم رادیوالکترونیک مختل کننده ارتباطات ماهواره‌ای Tirada-2S از جمله سلاح های برتر روسیه در جهان است. نشریه معتبر آلمانی "اشترن" در ماه اپریل سال 2017 نوشت مشخصات توپ 125 میلیمتری تانک «آرماتا تی-14» از همه نمونه های مشابه خارجی برتر است.

مجله فوکوس می‌نویسد تانک روسی «آرماتا تی-14» امروزی ترین تانک در جهان است و خاطرنشان می‌سازد که کشورهای غربی در رابطه با ظاهر شدن آن ساخت انواع گوناگون رقیبان آنرا آغاز کرده اند و همچنان تسلیحات کهنه شده خود را مدرنیزه می‌کنند. مثلاً در بریتانیا حدود 400 تانک Challenger 2 که ساخت آنها در سال 1994 شروع شده، مدرنیزه می‌شوند.
تانک آرماتا تی-14، جدیدترین تانک اصلی میدان نبرد ارتش روسیه است که در سال 2015 از آن رونمایی شد. این تانک بر مبنای بدنه زرهپوش آرماتا توسعه پیدا کرده‌است. قرار است تا سال 2020 حدود 2300 دستگاه از این تانک به ارتش روسیه تحویل داده شود.
تی-14 طراحی کاملاً متفاوتی با تانک‌های قبلی روسیه و شوروی دارد. اندازه تانک بسیار بزرگتر است و از برجک بدون سرنشین استفاده شده‌است و سه سرنشین تانک در قسمت جلوی بدنه می‌نشینند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала