در پی تهدیدات امریکا، 13 کشور دیگر نیز علاقه‌مند خریداری اس-400 شدند

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر در پی تهدیدات امریکا، 13 کشور دیگر نیز علاقه‌مند خریداری اس-400 شدند
در پی تهدیدات امریکا، 13 کشور دیگر نیز علاقه‌مند خریداری اس-400 شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیزده کشور علاقه‌مند است که سیستم دفاع هوایی اس-400 روسی را به جای پلت فروم ایجاد شده توسط شرکت‌های امریکایی خریداری کنند و همچنان این کشورها از تحریم‌های احتمالی امریکا هراس ندارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNBC، حداقل 13 کشور علاقه‌مند خرید سیستم دفاع هوایی اس-400 روسی استند به جای اینکه پلت‌ فروم ایجاد شده توسط شرکت‌های امریکایی را خریداری نماید، علاقه‌مند بیشتر به خرید اس-400 استند و حتی هراس هم از تحریم‌های احتمالی امریکا ندارند.

امریکایی‌ها: روسیه قدرتمندترین سیستم دفاع هوایی جهان را دارد - اسپوتنیک افغانستان
امریکایی‌ها: روسیه قدرتمندترین سیستم دفاع هوایی جهان را دارد

به گفته آنها، در حال حاضر کشورهای مانند عربستان سعودی، قطر، الجزایر، مراکش، مصر، ویتنام و عراق در مورد خرید سیستم دفاع هوایی اس-400 بحث می‌کنند.
یکی از مصاحبه کنندگان کانال، برتری سیستم های روسی را نسبت به امریکا توضیح داد. وی خاطر نشان کرد که روند خرید تسلیحات امریکایی با تاخیر های اداری مواجه است که برای خرید آنها لازم به دریافت مجوز از چندین اداره می‌شوید، در حالی که در روسیه این کار آسان‌تر و سریع‌تر است. علاوه بر این، مسکو سلاح‌ها خود را به قیمت پایین‌تر به بازار عرضه می‌کند که برای ترمیم آنها نیازی به پول گزاف نیست.
یکی دیگر از مصاحبه کنندگان این کانال می‌گوید که بعد از این که قرارداد خرید تسلیحات روسیه به امضا می‌رسد روسیه در مدت دو سال تمام تسلیحات فروخته شده را به طرف تحویل می‌دهد که این کار به سختی از سوی امریکا انتظار می‌رود.
در ماه اکتوبر گزارش که سیستم دفاع هوایی اس-400 روسی توسط هند خریداری شده است که قبل از آن قرارداد فروش این سیستم با چین و ترکیه به امضا رسیده بود.
سیستم‌های دفاع هوایی اس-400 سیستم بهبود یافته S-300 است که در دهه 1960 طراحی و ساخته شد. در سال 1978 این مجتمع ها به ارتش روسیه تحویل داده شد از همان زمان سیستم دفاع هوایی S-300 دائما نوسازی شده و انواع مدرنیزه شده آن تولید می‌شود. سیستم «S-300pm-3» نوع اولیه سیستم‌های اس-400 شمرده می‌شود.
سیستم دفاع هوایی اس-400 مجهز به رادار جدیدی است که امکان ضربه به هر نوع هدف هوایی را برای این سیستم فراهم می‌سازد. علاوه برآن، این سیستم ها می‌تواند از 4 نوع مختلف راکت با وزن و امکانات متفاوت استفاده کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала