مخالفت بریتانیا با اعدام مجرمین قضیهٔ قتل خاشقجی

© AP Photo / Jacquelyn Martinمخالفت بریتانیا با اعدام مجرمین قضیهٔ قتل خاشقجی
مخالفت بریتانیا با اعدام مجرمین قضیهٔ قتل خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه بریتانیا اعلام نموده است که این کشور خواستار ادامهٔ تحقیقات درمورد قتل جمال خاشقجی در چوکات قوانین بین‌المللی می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، براساس اعلامیه‌ی سارنوالی عربستان سعودی، جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عرب به‌وسیلهٔ تزریق مواد مخدر کشته‌شده است، سپس جسدش تکه‌تکه شده و از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول انتقال داده شده است. در پیوند با این قضیه ۲۱ تن بازداشت شده است. سارنوالی عربستان سعودی برای پنج تن از مجرمین این قتل خواستار مجازات اعدام شده و دیگران بر اساس قانون شریعت مجازات خواهند شد.

وزارت امور خارجه بریتانیا با نشر یک اعلامیه نوشته است: "آغاز پروسهٔ محاکمه باید اقدامی باشد برای کشانیدن مجرمین به عدالت، اما ما با توجه خاص نظارت می‌کنیم و به این باوریم که این تحقیقات باید با استندردهای بین‌المللی حقوقی، مطابق باشد. موضع قدیمی حکومت بریتانیا مبنی بر این است که ما مخالف احکام اعدام در هر شرایط و هر کشوری می‌باشیم".

سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا خاطر نشان ساخت که جناح بریتانیایی بارها تاکید نموده است که ریاض باید تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از چنین حادثات در آینده را روی دست گیرد.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی مقیم امریکا که برای واشنگتن پست کار می‌کرد، ۲ اکتوبر برای کارهای مربوط به اسنادش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد.
مقامات سعودی پیش از این ادعا کرده‌ بودند که این نویسنده و روزنامه‌نگار ۵۹ ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌ قتل رسیدن و تکه‌تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала