احتمال اخراج فتح‌الله گولن از امریکا

© REUTERS / Courtesy Selahattin Sevi/Zaman Daily via Cihan News Agency/Handoutاحتمال اخراج فتح‌الله گولن از امریکا
احتمال اخراج فتح‌الله گولن از امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا قصد دارد فتح‌الله گولن را به انقره تحویل نماید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی NBC، منابعی در حکومت امریکا میگویند که واشنگتن در حال بررسی گزینه های قانونی استرداد فتح‌الله گولن،روحانی منتقد اردوغان به ترکیه میباشد.

بر بنیاد گزارش، اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) و وزارت عدلیه امریکا دستور حاصل کرده اند تا راه‌های قانونی اخراج فتح‌الله گولن از امریکا و تحویل او به ترکیه را جستجو کنند.

به گفته منابع متذکره، حکومت امریکا به منظور کاهش انتقادهای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از عربستان به علت قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی دست به این اقدام زده است.

این در حالی است که اف بی آی و و وزارت عدلیه امریکا از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده اند.

گفتنی است، پیش از این لوی څارنوالی ترکیه حکم بازداشت ۱۰۳ نظامی اردوی این کشور را که به داشتن ارتباط با شبکه مذهبی فتح‌الله گولن، روحانی تبعیدی ترک در ایالات متحده، در جریان کودتای نافرجام ۲۰۱۶ متهم هستند را صادر کرده بود.

یادآوری میکنیم، فتح‌الله گولن، روحانی ترک است که در حال حاضر در امریکا زندگی میکند. حکومت ترکیه او را به طراحی کودتای ناکام جولای ۲۰۱۶ در ترکیه متهم میکند. ترکیه بارها خواستار استرداد وی به انقره شده اما واشنگتن تاکنون این درخواست دولت اردوغان را رد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала