آزمایش های جدیدترین جنگ افزار پیشرفته در کوریای شمالی

© REUTERS / KCNAآزمایش های جدیدترین جنگ افزار پیشرفته در کوریای شمالی
آزمایش های جدیدترین جنگ افزار پیشرفته در کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی در آزمایش های «جنگ افزار» پیشرفته شرکت کرد.

ترامپ: نمی توانم قطع برنامه هسته ای کوریای شمالی را تأیید کنم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: نمی توانم قطع برنامه هسته ای کوریای شمالی را تأیید کنم
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یونهاپ، کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی در آزمایش های «جنگ افزار» پیشرفته شرکت کرد.

این خبرگزاری خاطرنشان می کند، که سخن بر سر یک سلاح تاکتیکی است که چندی پیش ساخته شده است.
تلویزیون مرکزی کوریای شمالی اعلام کرد، که آزمایش های این جنگ افزار«مافوق مدرن»که طی مدت طولانی ساخته شده در میدان آزمایش های موسسه ملی دفاعی این کشور جریان دارد. در بیانیه منتشره گفته می شود این آزمایش ها موفق بوده است.
کیم جونگ اون برای نخستین بار از نومبر 2017 که ناظر پرتاب راکت بالستیکی قاره پیما بود، از آزمایش های میدانی این جنگ افزار دیدن کرده است.
یونهاپ خاطرنشان می کند، که کوریای شمالی درشرایط درجا زدن مذاکرات درباره خلع سلاح پیونگ یانگ از آزمایش های خود خبر داده است.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا در این پیوند اعلام کرده است، که مقام های ایالات متحده در حال مذاکرات با کوریای شمالی درباره تعهدات این کشور در خصوص غیر هسته ای کردن کامل و قابل کنترل شبه جزیره کوریا هستند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا و کیم جونگ اون در سنگاپور درباره آن به توافق رسیدند.

چندی پیش وزارت امور خارجه کوریای شمالی با انتشار بیانیه ای هشدار داد، درصورتیکه امریکا تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را لغو نکند، پیونگ یانگ سیاست داخلی این کشور مبنی بر تقویت زرادخانه هسته‌ای خود را از سر خواهد گرفت.
بیانیه وزارت امور خارجه کوریای شمالی در حالی منتشر شد، که سئول و واشنگتن نیز بر سر اعمال تحریم‌ها و فشار بر کوریای شمالی به منظور دستیابی به خلع سلاح اختلاف دارند.
وزارت خارجه کوریای شمالی تهدید کرده است، که می‌تواند همزمان سیاست پیشبرد نیروی هسته‌ای و توسعه اقتصادی را در صورتی که امریکا موضعش را تغییر ندهد، ادامه دهد.
این بیانیه که از طرف بخش موسسه مطالعات امریکای وزارت خارجه کوریای شمالی منتشر شده تاکید می‌کند "بهبود روابط و تحریم ناسازگار است" و می‌افزاید: ایالات متحده تصور می‌کند تحریم و فشار تکراری آن به خلع سلاح منجر می‌شود. فقط باید به چنین ایده احمقانه‌ای بخندیم.
یادآور می کنیم، ترامپ و رهبر کوریای شمالی در دیدار خود در سنگاپور در روز 12 جون درباره قطع اجرای برنامه های هسته ای و راکتی پیونگ یانگ در ازای عادی سازی روابط دو کشور به توافق رسیدند

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала