دشمن ایران و حزب الله به عنوان سفیر امریکا در عربستان سعودی منصوب می شود

© AP Photo / Andrew Harnikدشمن ایران و حزب الله به عنوان سفیر امریکا در عربستان سعودی منصوب می شود
دشمن ایران و حزب الله به عنوان سفیر امریکا در عربستان سعودی منصوب می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال بازنشسته امریکا به عنوان نامزد سفارت ایالات متحده امریکا در عربستان سعودی معرفی شد.

کربی - اسپوتنیک افغانستان
مقدمه چینی تحریم جدید ایالات متحده امریکا بر ضد ایران
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا جنرال بازنشسته جان ابی زید را به عنوان نامزد سفارت ایالات متحده امریکا در عربستان سعودی معرفی کرد.

جان ابی زید در سال 1985 به عنوان ناظر سازمان ملل شاهد برخی از اولین حملات تروریستی حزب الله بود و درباره خطر تروریسم در منطقه سخن گفت. انتصاب وی در لحظه سرنوشت سازی برای روابط امریکا و عربستان انجام می شود. 
در گزارش کنگره امریکا در سال 2006 خاطرنشان می شود، که به عقیده جنرال ابی زید بعید است ایران و سوریه به حزب الله دستور داده باشند به حملات و آدم ربایی هایی بپردازد، که باعث آغاز جنگ دوم در لبنان شد. اما «از این وضع بهره برداری کرده اند».

ابی زید پس از این جنگ امریکا را به مدنیزه کردن و تجهیز ارتش لبنان فرا خواند تا این ارتش بتواند جنوب لبنان را زیر کنترل خود قرار دهد.

 وی ضمن بحث درباره جنگ اسرائیل و حزب الله خطر قدرات روزافزون حزب الله را خاطرنشان کرده و هشدار می داد، که پس از مدتی بنیه رزمی حزب الله می تواند بیشتز از ارتش ملی لبنان شود. جنرال بازنشسته امریکایی در سخنرانی خود رد سال 2013 در نشست جهانی موسسه مبارزه با تروریسم پیشنهاد کرد سازمان بین المللی مبارزه با تروریسم تشکیل شود. یادآور می شود بتازگی ناتان سیلز، هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد ایران سالانه یک میلیارد دالر به حزب الله و گروهای فلسطینی کمک مالی می کند.
وی همچنین ایران را یکی از کشورهای اصلی پشتیبانی کننده تروریسم خواند و افزود، که ایران به پشتیبانی از ساختارهای تروریستی در منطقه خاورمیانه می پردازد.
یادآوری می کنیم، که چندی پیش وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد، که در ازای دریافت اطلاعات درباره رهبران حماس و حزب الله مبلغ 5 ميليون دالر پاداش پرداخت می کند. خاطرنشان شد این پاداش به کسی داده خواهد شد که اطلاعات لازم در خصوص صالح العاروری از رهبران حماس و خلیل یوسف حرب و هیثم علی طباطبایی از رهبران حزب الله را واگذار کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала