خواست قوم بلوچ برای تأمین حقوق شان در ساختار سیاسی کشور

© Sputnikخواست قوم بلوچ برای تأمین حقوق شان در ساختار سیاسی کشور
خواست قوم  بلوچ برای تأمین حقوق شان در ساختار سیاسی کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بلوچ‌های افغانستان خواستار تامین حقوق و مشارکت همه اقوام در ساختار سیاسی کشور شدند.

به گزارش اسپوتنیک، سران قومیت بلوچ‌های افغانستان دیروز 15 نوامبر 2018 از حکومت و احزاب سیاسی کشور خواستند، باید زمینه مشارکت تمام اقوام در همه زمینه ها مساعد گردد.
نظام الدین فطرت، رئیس شورای بلوچ‌های افغانستان دیروز پنج شنبه در نشست خبری گفت: « وضعیت امنیتی با گذشت هر روز خرابتر می گردد و شهروندان کشور امنیت جانی و روانی ندارند، بنابراین خواست قوم بلوچ تامین امنیت و تحقق صلح در این خاک است».
فطرت افزود، اگر وضعیت امنیتی بهبود پیدا نکند، بی اعتمادی نسبت به نظام افزایش پیدا نموده و سبب به بحران رفتن کشور خواهد شد.
در همین حال، مولوی عزت الله یکی از شهروندان بلوچ افغانستان در این نشست گفت: « تعدادی از افراد خود فروخته سرنوشت کشور ما را به بازی گرفته اند، بنابراین سایر مردم افغانستان مخصوصا قوم بلوچ نباید اجازه بدهند که حقوق شان تلف شوند و باید در همه عرصه های سیاسی حضور داشته باشند».
سران قوم بلوچ از حکومت و احزاب سیاسی کشور خواستند که زمینه مشارکت همه اقوام را در تمام عرصه ها و مخصوصا پروسه های سیاسی فراهم سازد تا حقوق هیچ گروهی تلف نگردد.
آنان خواهان همبستگی بین اقوام و یک نظام مردم سالار در کشور شدند و تاکید داشتند که قوم بلوچ از نظام و ساختاری حمایت می کند که همه اقوام در آن حضور داشته باشند.
بلوچ‌ها از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خواست که نتیجه انتخابات پارلمانی را به گونه شفاف بررسی کند تا نمایندگان واقعی به خانه ملت راه پیدا کنند.
قابل ذکر است که در این نشست خبری سران قوم بلوچ از 28 ولایت افغانستان اشتراک کرده بودند و خواهان تأمین حقوق شان شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала