هشدار: نوشیدن بیش از حد آب خطر دارد

© Depositphotos.com / Aaron_Amatهشدار: نوشیدن بیش از حد آب خطر دارد
هشدار: نوشیدن بیش از حد آب خطر دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس پژوهش‌های جدید، آشامیدن بیش از حد آب می‌تواند به اندازه کم نوشیدن آن مضر باشد و حتی در برخی موارد پی‌آمدهای مرگباری به بار آورد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Business Insider، تا به حال توصیه می‌شد که برای حفظ سلامتی بدن باید تا جایی که می‌شود آب نوشید. اما بر اساس پژوهش‌های جدید، آشامیدن بیش از حد آب می‌تواند به اندازه کم نوشیدن آن مضر باشد و حتی در برخی موارد پی‌آمدهای مرگباری به بار آورد.
دانشمندان در توضیح این موضوع می افزایند که کلیه "گرده" های انسان قادر به فیلتر نمودن 800-1000 ملی لیتر آب در یک ساعت است.
اگر بیشتر ازاین پیمانه آب نوشیده شود، برای بدن عاری از خطر نیست؛ زیرا تعادل اندازه سودیم در بدن برهم خورده و آب بیش از حد در بدن تنظیم فشار خون را با مشکل مواجه ساخته که این امر به نوبه خود می تواند به اختلال در عملکرد مغز، کما و حتا مرگ منجر گردد.
دانشمندان در جریان پژوهش متوجه شده‌اند که رسیدن حجم زیاد آب به بدن می‌تواند باعث "هیپوناترمی" شود. هیپوناترمی کاهش سطح یون سدیم در خون است. تهوع، سردرد، گرفتگی عضلات و در نهایت تشنج و کما از پی‌آمدهای هیپوناترمی هستند.
علاوه بر این، پزشکان خاطرنشان می کنند که هیدراتاسیون" نوشیدن بیش از حد" آب نیز همانند کم آبی بدن خطرناک است و افرادی دارای مشکلات بیشتر آسیب پذیر هستند.
نوشیدن سه الی چهار لیتر آب در روز برای یک فرد بالغ نورم تلقی می گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала