اردوغان: خط لوله گاز ترکیه به کشورهای اروپایی انگیزۀ جدید می‌بخشد

© REUTERS / Tumay Berkinاردوغان: خط لوله گاز ترکیه به کشورهای اروپایی انگیزۀ جدید می‌بخشد
اردوغان: خط لوله گاز ترکیه به کشورهای اروپایی انگیزۀ جدید می‌بخشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه گفته است نیمی از گازی که توسط خط لوله گاز "ترک استریم" انتقال می‌یابد به اروپا خواهد رفت، که کشورهای اروپایی از این درک انگیزۀ جدیدی به‌دست خواهند آورد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مراسم پایان مرحله ساخت و ساز بحری خط لوله گاز که در روز دوشنبه در استانبول با اشتراک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برگزار شده بود، گفت: "روابط ما با روسیه در حالا بالا رفتن اند، که این در بخش انرژی نیز قابل ملاحظه می‌باشد. ما با دوستان روسی ما تلاش‌های زیادی برای تحقق پروژۀ "ترک استریم" به‌خرج داده ایم. این پروژه اهمیت تاریخی دارد. خط لوله گاز نه تنها برای ما، بلکه برای همسایه‌های ما نیز مهم است. ما تصمیم داریم نیمی از این گاز را به اروپا انتقال دهیم، و کشورهای اروپایی نیز انگیزۀ جدیدی به‌دست خواهند آورد. ترکیه می‌تواند نیاز به‌طور کامل گاز مورد نیاز اروپا را ارایه کند".

الکسی میلیر رئیس کمپنی گازپروم روسیه - اسپوتنیک افغانستان
آغاز لوله کشی گاز روسیه به ترکیه

رئیس جمهور ترکیه افزود: "برای ما روسیه دوست دیرینه و معتبر و همچنان عرضه‌کننده مهم گاز است".

پروژۀ "ترک استریم" خط لوله انتقال گاز طبیعی به طول 1090 کیلومتر و ظرفیت انتقال روازنه معادل 80 میلیون متر مکعب گاز طبیعی است که از شهر آناپا، سرزمین کراسنودار روسیه آغاز شده و پس از عبور از بحیرۀ سیاه، در شهر لوله‌بورگاس ترکیه پایان می‌یابد.

این پروژه شامل دو خط لوله است که خط اول برای انتقال گاز به ترکیه و خط دوم برای انتقال گاز طبیعی به کشورهای اروپای جنوبی و اروپای شرقی می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала