ایران: روسیه ما را بخوبی درک می کند

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران معتقد است که روسیه با داشتن شرایط مشابه در رابطه با تحریم های امریکا، بخوبی ایران را درک می کند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف؛ وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با روزنامه Figaro گفت، روسیه کشور ما را به خوبی درک می کند، زیرا این کشور نیز از قربانی تحریم های امریکا شده است.
ظریف گفت، روسیه شریک بسیار خوب تجارتی و سیاسی ایران است. این کشور همکار خوب ما بوده و مارا درک می کند زیرا خودش قربانی تحریم هلی غیر عادلانه امریکا می باشد.
وزیر امور خارجه ایران گفت، "ایالات متحده تلاش دارد تا همسایه های مارا وادار نماید تا با کشور ما قطع روابط کند، اما آنها این کار را نمی کنند."
ظریف گفت: "تحریم‌ها همواره آسیب زا هستند، اما به ندرت سیاست را تغییر می‌دهند و این مشکلی است که همواره تحریم‌های امریکایی با آن مواجه است. این تحریم‌ها کسی را به میز مذاکره بر نمی‌گرداند"
ظریف در رابطه به در وضعیت در سوریه گفت، همکاری ایران با روسیه و ترکیه امکان دستیابی به نتایج در مناطقی را فراهم کرد که برای دیگران امکان پذیر نبود. او خاطر نشان کرد که همکاری این کشورها با هدف بازگرداندن وحدت سوریه، از بین بردن تروریست ها و پایان دادن به خونریزی است.
تحریم های بیشتر ایالات متحده امریکا علیه ایران در روز دوشنبه 5 نوامبر توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام شد که بخش نفتی و مالی ایران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و دیگر کشورها را نیز از تجارت با ایران منع می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала