تلاش پنتاگون برای یافتن جایگزینی S-400 روسیه برای ترکیه

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش پنتاگون برای یافتن جایگزینی S-400 روسیه برای ترکیه
تلاش پنتاگون برای  یافتن جایگزینی  S-400 روسیه برای ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده در حال بحث با کنگره امریکا و ترکیه در مورد پیدا نمودن یک جایگزین برای S-400 روسیه می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، اریک پاهون؛ سخنگوی پنتگون خبرداد که، وزارت دفاع ایالات متحده در حال بحث با کنگره این کشور است که چه سلاح دیگری را می توان به ترکیه برای جایگزینی سیستم های راکتی ضد هوایی S-400 روسیه ارائه کرد.
پیش ازاین شبکه تلویزیونی CNBC با اشاره به جامعه اطلاعاتی امریکا اعلام نمود که حداقل 13 کشور از جمله عربستان سعودی، قطر، مراکش، مصر، ویتنام و عراق، به با وجود تهدید تحریم های ایالات متحده، علاقمند خریداری سیستم های دفاع هوایی S-400 روسیه هستند.
وزارت خارجه ایالات متحده نیز اعلام نمود که تا اکنون به ارزش بیش از یک میلیارد دالر قرار دادهای دفاعی روسیه را خنثی نموده اند.
سخنگوی پنتاگون گفت: "ما در حال بحث و گفتگوهای دیپلماتیک در مورد این موضوع هستیم. در تاریخ 9 نوامبر گزارش هایی درباره روابط با ترکیه به کنگره فرستادیم. اکنون ما با انقره دراین مورد مذاکره داریم تا جایگزین هایی برای S-400 روسیه پیدا کنیم."

به گفته وی، ایالات متحده بار ها به ترکیه هشدار داده است که در صورت خرید سیستم های دفاعی از روسیه، با عواقب جدی مواجه خواهد شد.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه دسامبر سال گذشته پس از دیدار با پوتین در سخنانی خبر از امضای قرارداد نهایی خرید راکت S-400 از روسیه داد.
سیستم راکتی S-400 با پوشش راداری گسترده و توان شلیک همزمان 80 موشک و نابودی اهداف تاکتیکی و بالستیکی از پنج تا 60 کیلومتر فاصله 2 تا 27 کیلومتر ارتفاع از پیشرفته ترین سیستم های دفاعی در جهان به شمار می رود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала