تقاضای حکومت افغانستان برای دریافت اطلاعات کاربران فیسبوک افشا شد

© AP Photo / dapd, Joerg KochЛоготип социальной сети Facebook
Логотип социальной сети Facebook - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان شبکه اجتماعی فیس‌بوک اعلام کرده‌اند که حکومت افغانستان تا اکنون، بار ها از آنها تقاضا نموده تا اطلاعات کاربران این شبکه را در اختیارش قرار دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رسانه های کابل" مسوولان فیسبوک در طی یک گزارش اعلام نموده اند که حکومت افغانستان از سال 2014 تا اکنون بار ها به صورت رسمی؛ خواستار دریافت اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی شده است.
آنها گفته اند که دولت افغانستان معلومات 9 تن از کاربران این شبکه اجتماعی را درخواست کرده است. این گزارش به جزییات این درخواست‌ها اشاره‌ای نداشته است. 

احتمال فیلتر فیسبوک در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
احتمال فیلتر فیسبوک در افغانستان

این گزارش افزوده که شبکه اجتماعی فیس‌بوک به درخواست دولت‌ها برای اطلاعات کاربران مطابق به قانون و شرایط خدمات قابل اجرا، پاسخ می‌دهد.
شبکه اجتماعی فیس‌بوک در افغانستان یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان مردم است. طبق آخرین آماری که در پایان سال 2017 از سوی وزارت مخابرات افغانستان منتشر شده بود، نزدیک به 3 میلیون از شهروندان افغان از این شبکه استفاده می‌کنند.
تحقیق‌ اخیر نشان می‌دهد که بیشتر کاربران رسانه‌های اجتماعی افغانستان را جوانان، جمعیت شهری و افراد تحصیل کرده تشکیل می‌دهند و از این میان حدود 80 درصد از این استفاده‌کنندگان بین 18 الی 32 ساله و 96 درصد آنها افراد با سواد هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала