واکنش تند عمران خان به اظهارات ضد پاکستانی ترامپ

© Photo / IK / IKواکنش تند عمران خان به اظهارات ضد پاکستانی ترامپ
واکنش تند عمران خان به اظهارات ضد پاکستانی  ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان به اظهارات ضد پاکستانی اخیر رئیس جمهور امریکا و اینکه گفته است، اسامه بن‌لادن مدتها پیش از کشته شدن، می توانست زنده به چنگ نیروهای امریکایی بیفتد؛ واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک،عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در واکنش به اظهارات ضد پاکستانی ترامپ در یک پیامی توئیتری نوشت: امریکا به جای اینکه پاکستان را سپر بلای شکست‌هایش کند، باید ارزیابی‌های جدی‌تری داشته باشد که چرا با وجود 140 هزار نیروی ناتو و 250 هزار نیروی افغان و هزینه یک تریلیون دالری در جنگ افغانستان، طالبان امروز قوی تر از قبل است.
وی گفت پاکستان بار سنگین جنگ امریکا با ترور را که بر شبه‌نظامیان مستقر در کمربند مرزی قبیله‌ای افغانستان — پاکستان تمرکز داشتند، بردوش کشیده است. 

"عمران خان" گفت: هیچ تبعه پاکستانی در حملات 11 سپتامبر دست نداشت، اما با این وجود پاکستان تصمیم گرفت که در جنگ امریکا علیه تروریسم با واشنگتن همکاری کند.
پاکستان تلفات زیادی در این جنگ داشت و بیش از 75 هزار نفر از اتباع این کشور در این جنگ جان باختند و اقتصاد پاکستان بیش از 123 میلیارد دالر زیان دید. در صورتی که کمک های مالی امریکا تنها حدود 20 میلیارد دالر بود.
مناطق قبایلی پاکستان کاملاً نابود شد و میلیون ها نفر از مردم با از دست دادن خانه های خود آواره شده اند. این جنگ به زندگی مردم پاکستان به شدت آسیب رسانده است.
در طول ماه‌های گذشته روابط میان امریکا و پاکستان به خصوص پس از قطع کمک‌های این کشور به اسلام آباد برای مبارزه با تروریسم دچار تنش شده است.
ترامپ در گفت و گو با فاکس نیوز از تصمیمش برای توقف صدها میلیون دالر کمک نظامی به پاکستان نیز دفاع کرده و گفت: این کشور برای امریکا کاری نکرده و دولتش به رهبر القاعده کمک کرد تا پنهان شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала