طرح جدید امریکا برای نجات ولیعهد سعودی از رسوایی ترور خاشقجی

© AFP 2023 / Leah Millisطرح جدید امریکا برای نجات ولیعهد سعودی از رسوایی ترور خاشقجی
طرح جدید امریکا برای نجات ولیعهد سعودی از رسوایی ترور خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا در سفر به ریاض طرحی برای تبرئه ولیعهد سعودی از رسوایی ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول ارائه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " میدل ایست" ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور در تلاش هستند با نقشه‌ راهی که "مایک پامپئو"، وزیر امور خارجه امریکا به آنها ارائه کرده از خود در برابر رسوایی‌های مربوط به ترور "جمال خاشقجی"، روزنامه‌نگار منتقد سعودی دفاع کنند.
دراین گزارش گفته می شود که مایک پامپئو این طرح را شخصاً در جریان دیداری که ماه گذشته در ریاض با ملک سلمان و محمد بن سلمان داشت به آنها تقدیم کرد.
یکی از گزینه‌های مطرح‌شده در این طرح این است که ملک سلمان و پسرش به منظور حفاظت از خود در برابر رسوایی مربوط به این قتل آن را به گردن یکی از اعضای خاندان آل‌سعود بیندازند.
منبع مورد استناد به این نشریه گفته فردی که قرار است مقصر این ترور معرفی شود هنوز مشخص نشده و سران سعودی آن را برای استفاده در صورت شدت گرفتن فشارها بر محمد بن سلمان کنار گذاشته‌اند. این منبع گفت:"اگر این اتفاق بیفتد، متعجب نخواهیم شد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала