کی از لغو قراردادهای نظامی میان امریکا و عربستان سعودی بهره خواهد برد؟

© Sputnik / Russian Presidential Press Office/Mikhail Metzel/TASS/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر کی از لغو قراردادهای نظامی میان امریکا و عربستان سعودی بهره خواهد برد؟
کی از لغو قراردادهای نظامی میان امریکا و عربستان سعودی بهره خواهد برد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا میگوید که روسیه و چین از لغو احتمالی قراردادهای نظامی میان امریکا و عربستان سعودی بهره خواهند برد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در مورد احتمال لغو قراردادهای نظامی میان امریکا و عربستان سعودی در پیوند به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در جنرال قونسلگری این کشور در استانبول گفت که لغو این قراردادها هدیه‌ای برای روسیه و چین خواهد بود.

ترامپ: «اگر ما به طور احمقانه‌ای این قراردادها را لغو کنیم، روسیه و چین به طور عظیمی بهره خواهند برد و با خوشخالی فروان از این فرصت استفاده خواهند کرد. این هدیه‌ای مستقیما از سوی ایالات متحده به آنها خواهد بود!.»

پیش از این رئیس جمهور ترامپ گفته بود که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی احتمالا در جریان قتل خاشقجی بوده است.

یادآوری میکنیم، جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار میکرد، بتاریخ ۲ اکتوبر پس از ورود به قونسلگری عربستان سعودی در شهر استانبول ناپدید شد. 

رسانه های دولتی عربستان سعودی روز ۲۰ اکتوبر گزارش دادند، که جمال خاشقجی در جریان درگیری با کارمندان قونسلگری کشته شده است. تاکنون در این رابطه ۱۸ نفر بازداشت شده و اکنون تحقیقات از آنها جریان دارد. 

مقامات عربستان تلاش میورزند حقیقت را کشف کرده و همه مجرمان را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала