تعلیق کمک 1.66 میلیارد دالری امریکا به پاکستان

CC BY-SA 2.0 / Mariordo59 / Aerial view of the Pentagon, Arlington, VAتعلیق کمک 1.66 میلیارد دالری امریکا به پاکستان
تعلیق کمک 1.66 میلیارد دالری امریکا به پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون اعلام کرده است که بیش از یک و نیم میلیارد دالر کمک امنیتی به پاکستان را بر بنیاد تصمیم دونالد ترامپ تعلیق کرده است

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع امریکا (پنتاگون)، در اعلامیه‌ به نقل از سخنگوی این اداره به روز سه شنبه نگاشته است: " کمک 1.66 میلیارد دالر در بخش امنیتی برای پاکستان را به حالت تعلیق درآورد."
این تصمیم در حالی گرفته شد که روز جمعه که گذشت دونالد ترامپ به فاکس نیوز گفت پاکستان میلیارد ها دالر کمک از امریکا دریافت می کند اما کدام کاری برای امریکا انجام نمی دهد ازینرو او بر لغو این کمک ها تاکید کرد.
پس از این تنش های تویتری میان رهبران امریکا و پاکستان رد و بدل شد و در اخرین مورد دیروز پاکستان ، سفیر امریکا در آنکشور را احضار کرد.
دوید سیدنی، از معاونان پیشین وزارت دفاع امریکا برای آسیای مرکزی افغانستان و پاکستان، به خبرگزاری پی تی آی گفته است که تصمیم قطع کمک ها که از آغاز سال میلادی آغاز شده است، نشان می دهد که امریکا نسبت به پاکستان ناامید شده است.
آقای سیدنی به پی تی آی گفت: "پاکستان تا حال در راستای برطرف کردند نگرانی های اساسی امریکا گامی نبرداشته است. بل پاکستان با تحمل و تشویق گروه های تخریب کار در برابر همسایه هایش، می پردازد. رهبران پاکستان وعده همکاری را دادند اما در عملی هیچ کاری نکردند از اینرو رییس جمهور ترامپ و بیشتر امریکایی ها از اسلام آباد ناامید اند."
به باور این مقام پیشین وزارت دفاع امریکا، پاکستان در برابر هراس افگنانی که در خاک خود این کشور فعالیت داشتند، گام های جدی را برداشته است و خواست آقای ترامپ و واشنگتن هم همین است که در برابر گروه های طالبان، لشکر طیبه و سایر گروه های که به همسایه هایش تهدید استند، اسلام آباد گام های مشابه را بردارد.

او گفت که پاکستان هنوز هم محلی است که این گروه ها فعالیت های هراس افگنی را آزادانه انجام می دهند و حمایت مالی دریافت می کنند و اگرپاکستان در برابر آنان گام بردارد، صلح در افغانستان به زودی برقرار می گردد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала