مزایای آسپرین در درمان سرطان

© Fotolia / Ruslan Gilmanshinمزایای آسپرین در درمان سرطان
مزایای آسپرین در درمان سرطان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان در تحقیقات اخیر خود به بررسی تاثیر آسپیرین بر پیشگیری از سرطان روده بزرگ پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مجله علمی MedicalXpress دانشمندان دانشگاه لیدز نشان داده اند که آسپرین و همچنین ایکوزاپنتائوئیک اسید (EPA) باعث کاهش تعداد پولیپ های پیش سرطانی در بیماران مبتلا به سرطان روده می شود.
دراین مطالعه بیش از 700 بیمار از 53 بیمارستان انگلیس که پس از معاینات کولونوسکوپی خطر ابتلا به سرطان روده در نزد آنها تشخیص شد، شرکت نمودند. تمام داوطلبان به صورت تصادفی به چهار گروه تقسیم شدند. هر روز در طول سال شرکت کنندگان 300 میلیگرم آسپیرین یا دو گرم ایکوزاپنتائوئیک اسید یا ترکیبی از آسپیرین و EPA یا پلاسبو مصرف می کردند.  

عوامل چهارمرتبه‌ای افزایش خطر ابتلا به سرطان - اسپوتنیک افغانستان
عوامل چهارمرتبه‌ای افزایش خطر ابتلا به سرطان

پس از ختم این تحقیق خطر ابتلا به سرطان در نزد بیمارانی که روزانه آسپرین مصرف می کردند تا 22 در صد و در افرادی که (EPA) دریافت می کردند 9 در صد کاهش یافت.
سرطان روده یکی از رایج ترین انواع بیماری های سرطانی است. در سال 2014 میلادی 16 هزار نفر در انگلیس و ولز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.
با این حال کارشناسان توصیه می کنند هر بیمار قبل از آغاز مصرف آسپرین باید شماری تست ها را انجام دهد تا معلوم شود که این تابلیت برایش ضرر ندارد.
پیشتر یک پژوهش بزرگ از 600 هزار نفر نشان داده که استفاده دراز مدت قرص آسپرین احتمالاً جلوی ابتلا به پنج نوع سرطان دستگاه هاضمه را می گیرد.
این پژوهش خطر ابتلا به سرطان را در میان کسانی که در هفت سال، حداقل شش ماه بی وقفه آسپرین مصرف کرده اند با کسانی که در ظرف 10 سال آسپیرین نخورده اند، مقایسه می کند.
پس از در نظر گرفتن همه این عوامل، میزان کاهش ابتلاء در مورد پنج سرطان دستگاه هاضمه قابل توجه بود.
تأثیر استفاده طولانی مدت آسپرین بر سرطان‌های دیگر مانند سرطان پستان، مثانه، کلیه و مولتیپل میلوما نیز مورد بررسی قرار گرفت اما مشخص شد که تأثیری بر آن‌ها ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала