هدف از توسعه یک دکترین هسته‌ای جدید روسیه چیست؟

© Photo / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federationهدف از توسعه یک دکترین هسته‌ای جدید روسیه چیست؟
هدف از توسعه یک دکترین هسته‌ای جدید روسیه چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان در ایالات متحده امریکا هدف توسعه یک دکترین هسته‌ای جدید روسیه را مورد بحث قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان در ایالات متحده امریکا هدف توسعه یک دکترین هسته‌ای جدید روسیه را مطرح کردند و گفته اند که ایده‌ ایجاد یک نسخه جدید سیاست روسیه در زمینه بازدارندگی هسته‌ای جلوگیری از درگیری‌ها و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، و یک سیگنال واضع برای دشمنان بالقوه در این زمینه می‌باشد.

جنگ هسته‌ای روسیه با امریکا چگونه آغاز می‌شود؟ - اسپوتنیک افغانستان
جنگ هسته‌ای روسیه با امریکا چگونه آغاز می‌شود؟

شورای فدراسیون روز چهارشنبه اعلام کرد که شورای امنیت فدراسیون روسیه نسخه جدیدی از «پایه‌های سیاست فدراسیون روسیه در بازدارندگی هسته‌ای» را تهیه می‌کند که در آن شرایط استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای را تعیین می‌کند و همچنان "تصمیم‌گیری در مورد اقدامات تلافی جویانه زمانی که دشمن از سلاح های مافوق صوت و سلاح‌های استراتژیکی غیر هسته‌ای استفاده می‌کند".
این پشنهاد در پیش‌نویس روز چهارشنبه پس از نتایج یک بحث کمیته شورای فدارسیون دفاع و امنیت توصیه شده است. که در آن حمایت قانونی از ساخت و ساز و توسعه نیروهای مسلح روسیه در زمینه تحول فروم‌ها و روش های جنگ اختصاص داده شده است. علاوه بر سناتورها، این نشست با حضور نمایندگان وزارت دفاع ملی، ستاد مشترک و شورای امنیت فدراسیون روسیه برگزار شد.
اولگا اولیکر، مدیر برنامه‌های روسیه و اوراسیا در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن می‌گوید که پیشنهاد متن جدید دکترین بازدارندگی هسته‌ای روسیه تا حدی در رابطه با تمایل به توضیح دادن درباره بیانیه چندی پیش ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است که گفت در دکترین مسکو در زمینه استفاده از سلاح هسته‌ای استفاده از ضربت پیشگیرانه در نظر گرفته نشده و چنین سلاح هایی فقط برای وارد کردن ضربت متقابل و جوابیه می‌توانند به کار بروند اما "تجاوزکار باید بداند که انتقام گیری ناگزیر است و وی نابود خواهد شد".
کریستین ون بروگارد، کارمند علمی مرکز امنیت بین‌المللی و همکاری دانشگاه استنفورد نیز توجه اساسی خود را معطوف شرایط استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای می‌کند که ممکن است در سند جدید به ثبت برسد. این کارشناس امریکایی معتقد است این نکته دارای اهمیت زیادی در مسائل بازدارندگی خواهد بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала