پاسخ رویترز به وزیر خارجه عربستان سعودی

© AFP 2023 / Adem Altanپاسخ رویترز به وزیر خارجه عربستان سعودی
پاسخ رویترز به وزیر خارجه عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرگزاری رویترز یکبار دیگر تاکید کرده است که تلاش‌ها در داخل خاندان سلطنتی عربستان برای تغییر ولیعهد جدی اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز در بیانیه‌ای به اظهارات وزیر خارجه عربستان پاسخ داد.

این خبرگزاری در بیانیه‌ای اعلام کرده است: گزارش ما در زمینه تلاش‌های شاهزاده‌ها برای تغییر محمد بن سلمان و کنار گذاشتنش از تاج و تخت سلطنتی با استناد بر سه منبع نزدیک به خاندان سلطنتی عربستان بود.

رویترز افزوده است، تلاش‌ها در داخل خاندان سلطنتی برای تغییر بن سلمان جدی است.

وضاحت وزیر خارجه عربستان درمورد تغییر ولیعهد پس از قتل خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
وضاحت وزیر خارجه عربستان درمورد تغییر ولیعهد پس از قتل خاشقجی

قبل از این خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که شماری از اعضای خانواده سلطنتی عربستان سعودی برای رهایی از فشارهای بین‌المللی و داخل درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی، تصمیم گرفته اند تا جریان حاکمیت و انتقال قدرت در این کشور را تغییر داده و محمد بن سلمان را از ولیعهدی برکنار کنند.

این در حالی است که عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در یک مصاحبه تلویزیونی گزارش رویترز مبنی بر تلاش برای تغییر محمد بن سلمان از ولیعهد سعودی را مضحک و عبور از حد و مرزهای قابل تحمل خوانده بود.

وی گفته بود، رهبری عربستان که شامل ملک سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان می‌شوند خط سرخ هر عربستانی چه زن و چه مرد هستند.

قبل از این روزنامه امریکایی واشنگتن پُست با استناد بر یک منبع گزارش داده بود که آژانس اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) به این نتیجه رسیده است که امکان دارد شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دستور قتل جمال خاشقجی را داده باشد. به گفته منبع این روزنامه، سیا پس از بررسی تماس‌های تلفونی سفیر عربستان در امریکا و خالد بن سلمان، برادر ولیعهد عربستان به خاشقجی به این نتیجه رسیده است.

یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی، برای روزنامه واشنگتن پست ایالات متحده کار می کرد و از سال ۲۰۱۷به بعد در این کشور زندگی می کرد. او در ۲اکتوبر پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در ترکیه ناپدید شد. در شب ۲۰اکتوبر، رسانه های دولتی عربستان سعودی پیام دادستان کل کشور را منتشر کردند که با توجه به اطلاعات اولیه، خاشقجی در درگیری با کارکنان کنسولگری این کشور در استانبول جان باخته است. اما در این حال، سارنوالی استانبول کشتن خاشقجی را عمدی خواند.

بر اساس بیانیه لوی سارنوالی عربستان سعودی، به ظن کشتن خاشقجی ۲۱نفر بازداشت شده اند. برای پنج تن از این مظنونان حکم اعدام از طرف دادستان سعودی صادر شده و بقیه مظنونان منتظر مجازات طبق قوانین شریعت اسلامی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала