استقرار نیروهای تازه نفس امریکائی در شمال شرق سوریه

© AFP 2023 / Delil Souleimanنیروهای تازه نفس امریکائی در شمال شرق سوریه
نیروهای تازه نفس امریکائی در شمال شرق سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدها سرباز تاره نفس امریکائی در شمال شرقی سوریه مستقر شده اند.

اسپوتنیک به نقل از العالم، یک روزنامه ترکی گزارش داد که چند صد نظامی امریکائی هماهنگ با پ.ک.ک، طی ده روز اخیر در مناطق شمال شرقی سوریه مستقر شده اند.
منابع محلی از استقرار صدها نظامی امریکائی در شمال شرقی سوریه نزدیک به سرحد عراق و ترکیه خبر می‌دهند.

درگیری ارتش ترکیه با اعضای حزب کارگر کردستان - اسپوتنیک افغانستان
درگیری ارتش ترکیه با اعضای حزب کارگر کردستان

صالح حاجی عبدالله عضو شورای محلی شهر «رقه» گفت که ایالات متحده طی ده روز گذشته، بیش از 500 نظامی خود را به مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه منتقل کرده است.
این نظامیان امریکائی به دستور پنتاگن از عراق و منطقه «التنف» در جنوب سوریه منتقل شده و در مناطق «عین‌العرب» (کوبانی) و «الیعربیه» در شمال سوریه و نزدیک به سرحد ترکیه و عراق مستقر شده‌اند.
علاوه بر نظامیان امریکایی، گفته می‌شود بیش از 3000 شبه‌نظامی کُرد از «دیرالزور» و «رقه» برای مقابله با عملیات احتمالی ترکیه در شرق دریائی فرات، به شمال سوریه اعزام شده‌اند.
گزراشات حاکی از این است که نظامیان ترکیه‌ای مستقر در شمال سوریه، نیز تدارکات لازم برای حمله به شرق فرات را انجام داده و آماگی نبرد را دارند
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه نیز با اعلام طرح اردوی این کشور جهت عملیات و پاکسازی شرق فرات از شبه‌نظامیان کُرد، گفته بود: «انشالله به زودی ما با کمک تکاوران خود، لانه‌های تروریست‌ها در شرق رود فرات را منهدم می‌کنیم».
امریکا از دو سال پیش، علی‌رغم هشدارها و مخالفت‌های شدید ترکیه، به بهانه مبارزه با داعش چند هزار کامیون پر از تسلیحات سبک و سنگین به قطعات مدافع خلق و نیروهای دموکراتیک سوریه در مناطق شمالی این کشور تحویل داده است. واشنگتن ادعا کرده بود شناسه این سلاح‌های ثبت شده‌ و هر زمان که اراده کنند، می‌توانند آن را دوباره جمع نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала