ایالات متحده قصد تغییر در رهبری سوریه را ندارد

© AFP 2023 / Ali Al-Saadiایالات متحده قصد تغییر در رهبری سوریه را ندارد
ایالات متحده قصد تغییر در رهبری سوریه را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه ای وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا برای سوریه گفت: ایالات متحده قصد ندارد رهبری را در سوریه تغییر دهد.

نیروهای تازه نفس امریکائی در شمال شرق سوریه - اسپوتنیک افغانستان
استقرار نیروهای تازه نفس امریکائی در شمال شرق سوریه
به گزارش اسپوتینک، جیمز جفری نماینده ویژه ای وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا برای سوریه در مصاحبه ای با روزنامه کومرسانت گفت:- "ما بر این باوریم که او انسانیت را از بین می برد. او جنایتکار بی رحم است، شاید بزرگترین و بی رحمانه ترین جنایت جنگی در جهان را در حال حاضر او انجام داده باشد. با این حال امریکا هرگز پیوند خوبی با بشار اسد نداشته و نخواهد داشت، اما متعهد به یک فرآیند سیاسی هستیم که با اشتراک و تصمیم مردم سوریه انجام شود".

جیمز جفری گفت:- "هدف ما به هیچ وجه تغییر رژیم سوریه نیست. هدف تغییر رفتار این رژیم مقدم بر همه نسبت به شهروندانش و سپس نسبت به همسایگان و جامعه بین المللی است".
به گفته نماینده امریکا چیزهای زیادی در سوریه و در دولت سوریه وجود دارد، که امریکا آنها را قبول ندارد و باید برای حصول صلح واقعی در این کشور و حل و فصل اختلاف نظر های این کشور با جامعه بین المللی تغییر کنند "اما این فقط در رابطه با اسد نیست".
پیش از این، روسیه نیز بارها اعلام کرده، که تنها خود ملت سوریه باید سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور کنونی این کشور را تعیین کند.
یادآوری می کنیم، اخیرا نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند که بزرگترین آنها گروه تروریستی داعش بوده است. درگیری مسلحانه در این کشور از ماه مارچ 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. امریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقام های این کشور است. روسیه نیز از سپتمبر 2015 در حال اجرای عملیات در برابر داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала