ضرر های ناشی ازنوشیدن قهوه و چای برای زنان حامله

CC0 / Pixabay / ضرر های ناشی ازنوشیدن قهوه و چای برای زنان حامله
ضرر های ناشی ازنوشیدن قهوه و چای برای زنان حامله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نوشیدن بیش از حد قهوه در زنان حامله رشد جنین را مختل ساخته و باعث کوچک شدن جنین می گردد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان ایرلندی در طی یک تحقیق معلوم نمودند که، کافئین باعث کاهش وزن جنین در زنان حامله می شود. نتایج این تحقیق در مجله علمی American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است.
کارشناسان داده های 941 مادر و کودکان شان را پس از زایمان مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. مشخص شد که تقریبا نیمی از انها (48 درصد)، چای را به عنوان منبع اصلی کافئین مصرف کرده اند، کمی بیشتر از یک سوم (38 درصد) در جریان بارداری قهوه نوشیدند. 

داروی بی خطر ضد حاملگی برای مردان ساخته شد - اسپوتنیک افغانستان
داروی بی خطر ضد حاملگی برای مردان ساخته شد

معلوم شد که در سه ماه اول حاملگی، پس از نوشیدن هر گیلاس قهوه در روز وزن جنین2 7 گرام کاهش یافته، همچنین قد و قطر سر جنین نیز کمتر شده و دوره که جنین در رحم سپری می کند نیز کاهش یافت.
وزن کودکانی که مادران شان در طول بارداری کافئین زیادی مصرف کردند 170 گرم کمتر از افرادی بود که حداقل قهوه و چای را مصرف کردند. علاوه بر این، زنان که نوشیدنی های کافئین را زیادتر مصرف نمودند، بیشتر در معرض عوارض در هنگام زایمان قرار گرفتند.
به طور معمول، کارشناسان نوشیدن 200 میلی گرام کافئین در روز را نورم عنوان نموده و خاطرنشان می سازند که حتی یک دوز کوچکی از کافئین بر جنین تاثیر می گذارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала