بهترین روش ترک سیگرت این راه است

© AFP 2023 / Prakash Mathemaبهترین روش ترک سیگرت این راه است
بهترین روش ترک سیگرت این راه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان راهی مؤثر برای ترک سیگرت پیدا کردند و معتقدند که برای مبارزه با سیگرت کشیدن می‌توان از بیزاری اجتماع و محکومیت آن استفاده کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Journal of Consumer Affairs، دانشمندان دانشگاه غرب کانادا به این نتیجه رسیدند که برای مبارزه با سیگرت کشیدن، می‌توان از نفرت و بیزاری اجتماع به این عادت و محکومیت آن استفاده کرد.
برای آزمایش این روش، کارشناسان یک آزمایش آنلاین را با 156 نفر سیگرتی شهروندان امریکایی شروع کردند. به آنها بسته‌های سیگرت را با شعار "مردم اینگونه به سیگرتی‌ها نگاه می‌کنند" همراه عکس‌های از مردم، نشان دادند. در میان عکس‌ها چهره سه نفر به حالت عادی و دیگر عکس‌ها به چهره‌هایی بود که در آن انزجا (نفرت بیزاری) دیده می‌شد.
مشخص شد آنعده کسانی که (سیگرتی‌ها) بسته‌های سیگرت را با عکس‌های افراد بیزار از سیگرت را دیده‌اند، اغلب احساس شرم و گناه می‌کردند و بنا به آمار، انگیزه آنها برای ترک سیگرت افزایش یافت. با این حال، آن دسته از افرادی که برای آنها سیگرت کشیدن بخشی از سبک زندگیشان بود، تقریبا به این فشار هیچ واکنشی نشان ندادند.
پیشتر دانشمندان از کابرد غیرمنتظره‌ای برای ممنوعیت سیگرت کشیدن در مکان‌های عمومی خبر داده بودند که کم شدن جذابیت سیگرت کشیدن و ترک احتمالی آن جزئی از این کاربرد بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала