مکرون تظاهرات "واسکت زردها" را مایهٔ شرم خواند

© Sputnik / Irina Kalachnikova /  مراجعه به بانک تصاویر مکرون تظاهرات "واسکت زردها" را مایهٔ شرم خواند
مکرون تظاهرات واسکت زردها را مایهٔ شرم خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امانوئل مکرون، رئيس جمهور فرانسه اعتراضات علیه افزایش بهای تیل را محکوم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دیروز (شنبه، ۲۴ نومبر) معترضان که تعداد شان به ۸ هزار تن می‌رسید، به منطقه شانزه‌لیزه پاریس رسیدند. پس از آنکه معترضان دو مانع را که از موبل و مواد ساختمانی ایجاد شده بودند، به آتش کشیدند، پولیس علیه شان از آب و گاز اشک‌آور استفاده نمود.

امانوئل مکرون، رئيس جمهور فرانسه در صفحه توییتر خویش درمورد این معترضان نوشته است: "شرم باد بر کسانی که بالای نیروهای نظم و قانون حمله نمودند. شرم بر کسانی که به شهروندان دیگر و خبرنگاران آسیب وارد کردند. شرم بر کسانی که مقامات انتخاب‌شده را تهدید نمودند. در جمهوریت به چنین خشونت جای نیست".

رئیس جمهور فرانسه همچنان از نیروهای امنیتی به‌دلیل دلیری و حرفه‌ای بودن‌شان در جریان تظاهرات قدردانی کرد.

تظاهرات اخیر در فرانسه از هفدهم نومبر سال جاری آغاز شده است. رانندگان و شماری از اتحادیه‌های بازرگانی و احزاب سیاسی از عوامل محرک برای آغاز موج اعتراض ها در این کشور بودند. این معترضان خواستار لغو افزایش قیمت بنزین (تیل) می‌باشند. مقامات فرانسه تصمیم گرفته اند تا در سال ۲۰۱۹ مالیات تیل دیزل را به ۶.۵ درصد و مالیات تیل پطرول را به ۲.۹ درصد افزایش دهند. حکومت فرانسه می‌خواهد با این اقدامات، رانندگان را به استفاده از آنعده انواع ترانسپورت که با محیط زیست سازگار اند، وادار سازد. معترضان با پوشیدن واسکت‌های زردی که رانندگان برای جلب توجه و جلوگیری از تصادف به تن می‌کنند، نام این تظاهرات را "تظاهرات واسکت زردها" گذاشته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала