امریکا دخالت نیروهای مستقر در افغانستان در بازداشت علی‌پور را رد کرد

© AFP 2023 / Romeo Gacadامریکا دخالت نیروهای مستقر در افغانستان در بازداشت علی‌پور را رد کرد
امریکا دخالت نیروهای مستقر در افغانستان در بازداشت علی‌پور را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان، هر نوع دخالت این نیروهای در بازداشت “علی‌پور” معروف به قوماندان شمشیر را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های کابل، سخنگوی نیرو های امریکایی مستقر در افغانستان، با رد دخالت نیروهای این کشور در این رویداد گفته است که "مقام‌های امنیت ملی افغانستان نیز این حرف من را تایید خواهند کرد".
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی شب گذشته در دیدار با سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری گفته بود که "علی‌پور" از سوی نیروهای امریکایی دستگیر و به امنیت ملی تحویل داده شده است.
علی‌پور یکی از فرماندهان نیروهای خیزش مردمی در مناطق مرکزی افغانستان است. او روز گذشته در منطقه دشت‌برچی در غرب کابل دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل گردیده است. برخی مقامات حکومت افغانستان او را متهم به "آزار و اذیت مسافران" کرده اما او این اتهامات را رد کرده و گفته است که برای تامین امنیت راه‌های منتهی به مناطق مرکزی افغانستان در برابر طالبان می‌جنگد.
روز گذشته، صدها تن از شهروندان غرب کابل در اعتراض به بازداشت علی‌پور تظاهرات کردند و خواهان رهایی فوری او شدند که این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала