روسیه کشتی های اوکراینی را توقیف کرد

© Photo / Border Service of the Federal Security Service of the Russian Federation in Crimeaروسیه کشتی های اوکراینی را توقیف کرد
روسیه کشتی های اوکراینی را توقیف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرویس امنیتی فدرال روسیه گزارش داد که ماموران مرزی، سه کشتی نیروی دریایی اوکراین راکه در روز یکشنبه در دریای سیاه دست به اقدامات تحریک آمیززده بودند ، توقیف نموده است.

به گزارش اسپوتنیک،این در حالی است که سرویس امنیتی روسیه اعلام کرد سه کشتی نیروی دریایی اوکراین را بعد از عبور غیرقانونی آنها از مرز روسیه توقیف کرده است.
سرویس امنیتی روسیه همچنین اعلام کرد برای وادار کردن کشتی های نیروی دریایی اوکراین به توقف حرکت از سلاح استفاده کرده است. سه ملوان اوکراینی در حادثه دریای سیاه زخمی شدند و در حال درمان پزشکی هستند اما جان ملوان های زخمی شده اوکراینی در خطر نیست. 

بر اساس این گزارش، سرویس امنیتی روسیه زمانی علیه کشتی های اوکراین اقدام کرد که آنها درخواست های مشروع برای توقف را نادیده گرفتند و به طرزی خطرناک مانور دادند.
اوضاع در منطقه دریای آزوف صبح روز یک شنبه 25 نوامبر وخیم شد. سه کشتی نیروی دریایی اوکراین با نقض کنوانسیون سازمان ملل، به آب‌های ساحلی روسیه وارد شده و به سمت تنگه کرچ پیش رفتند.

 

بر اساساطلاعات سرویس امنیت فدرال شبه جزیره کریمه، طرف اوکراینی هیچگونه درخواستی برای عبور نیرو های خود از این تنگه ارائه نکرد. کشتی‌های اوکراینی به علائم هشدار دهنده مرزبانان روسی توجه نکرده و «مانورهای خطرناک» را انجام دادند.در واکنش به این اقدامات تحریک آمیز، قایق‌های نظامی روسی و یک کشتی باری این کشور مانع ورود آنها به خلیج کرچ شدند. بعد از آن، جنگنده‌های سوخو- 25 روسیه نیز گشت‌زنی در حریم هوایی منطقه را آغاز کردند. در این رابطه دستور داده شد تا تنگه کرچ به روی عبور و مرور کشتی‌های غیرنظامی بسته شود. تا امنیت آنها در معرض خطر قرار نگیرد.
بدین ترتیب نیروهای مرزبانی روسیه برای متوقف کردن کشتی‌های نظامی اوکراینی متوسل به استفاده از سلاح شدند و هر سه کشتی در آبهای ساحلی روسیه توقیف شدند. در جریان این حادثه سه نظامی اوکراینی زخمی شدند که اقدامات اولیه پزشکی در مورد آنها انجام گرفته و خطری جان آنها را تهدید نمی‌کند.
"ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در تفسیر حوادث رخ داده روز جمعه در دریای آزوف و تنگه کرچ، روش مقامات کی‌یف در استفاده از کشتی‌های اوکراینی به منظور اقدامات تحریک‌آمیز علیه روسیه را «راهزنی» نامید.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала