خواست چهره های سیاسی برای آزادی بی‌قید و شرط «علیپور»

© Photo / ریاست اجراییه / ریاست اجراییهمحمد محقق
محمد محقق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از چهره‌های سیاسی افغانستان در اعتراض به دستگیری فرمانده نیروهای پلیس محلی توسط دولت خواستار آزادی فرمانده «علیپور» شدند.

به گزارش اسپوتنیک، "محمد محقق" معاون رئیس اجرایی افغانستان و رهبر "حزب وحدت اسلامی مردم" با انتشار بیانیه‌ای دستگیری «علیپور» از فرماندهان نیرهای پلیس محلی در مناطق شیعه‌نشین و هزاره‌جات افغانستان را اقدامی «تحریک‌آمیز» و «غیرمسئولانه» خواند و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط وی شد.
در این بیانیه آمده است که این فرمانده نیروهای خیزش مردمی حامی جان و مال مردم و تامین امنیت آن‌ها در مقابل مخالفان مسلح دولت است.
"احمدضیا مسعود" از اعضای ارشد ائتلاف بزرگ ملی افغانستان نیز دستگیری این فرمانده را تلاش گروه‌های در داخل ارگ ریاست جمهوری به منظور برداشتن نیروهای مقاومت به نفع گروه‌های تروریستی دانست.
مسعود نیز ضمن محکوم کردن دستگیری این فرمانده نیروهای خیزش مردمی خواستار آزادی هر چه زودتر وی شد.
دفتر مطبوعاتی "سرور دانش"معاون دوم رئیس جمهور افغانستان نیز اعلام کرد که موضوع دستگیری علیپور « بصورت اساسی و ریشه‌ای در حضور نمایندگان مردم و همکاری ادارات مسئول دولتی و شخص آقای‌ علیپور حل و فصل خواهد شد».
در ادامه این بیانیه آمده است که در جلسه معاون دوم رئیس جمهور افغانستان با نمایندگان مردم زمینه تماس با علیپور فراهم شد و در این تماس این فرمانده نیروهای پلیس محلی تصریح کرده که هیچگاه مخالف دولت نبوده است و موضوع دستگیری‌اش نیز به صورت اساسی حل و فصل خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала