ورود جنگنده امریکایی به حریم هوایی دریای سیاه

CC BY-SA 2.0 / Alan Wilson / Boeing RC-135Vورود جنگنده امریکایی به حریم هوایی دریای سیاه
ورود جنگنده امریکایی به حریم هوایی دریای سیاه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی تشدید تنش ها میان روسیه و اوکراین، بوئینگ اکتشافی امریکا وارد حریم هوایی دریای سیاه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پارتل نظامی ارتش اوکراین خبر داد که در پی تشدید تنش ها میان مسکو و کیف پس از رویداد اخیر در دریای ازوف، یک هواپیمای اکتشافی بویئنگ RC-135V ازپایگاه کریت مصر پرواز نموده؛ وارد حریم هوایی دریای سیاه شده است.
پارتل می نویسد که، یک هواپیمای شناسایی ایالات متحده در ساعت 8.50 دقیقه به وقت مسکو وارد حریم هوایی دریای سیاه شد.  

اوکراین ۱۵ کشتی را به دلیل واردشدن به بنادر کریمه توقیف کرد - اسپوتنیک افغانستان
اوکراین ۱۵ کشتی را به دلیل واردشدن به بنادر کریمه توقیف کرد

در گزارش گفته می شود که هواپیمای نظارت الکترونیکی بوئینگ RC-135V با نام BASTE41 از پایگاه هوایی سودا در جزیره کرت یونان پروازو وارد حریم هوایی دریای سیاه شد. در بیانیه ای این پارتل گفته می شود. ساعت 8:30 هواپیما در فضای هوایی بلغاریا وارد و به سمت کریمه پرواز کرد.
پیش ازاین سرویس امنیتی فدرال روسیه گزارش داد که ماموران مرزی، سه کشتی نیروی دریایی اوکراین راکه در روز یکشنبه در دریای سیاه دست به اقدامات تحریک آمیززده بودند ، توقیف نموده است.
اطلاعات سرویس امنیت فدرال شبه جزیره کریمه، طرف اوکراینی هیچگونه درخواستی برای عبور نیرو های خود از این تنگه ارائه نکرد. کشتی‌های اوکراینی به علائم هشدار دهنده مرزبانان روسی توجه نکرده و «مانورهای خطرناک» را انجام دادند.در واکنش به این اقدامات تحریک آمیز، قایق‌های نظامی روسی و یک کشتی باری این کشور مانع ورود آنها به خلیج کرچ شدند. بعد از آن، جنگنده‌های سوخو- 25 روسیه نیز گشت‌زنی در حریم هوایی منطقه را آغاز کردند. در این رابطه دستور داده شد تا تنگه کرچ به روی عبور و مرور کشتی‌های غیرنظامی بسته شود. تا امنیت آنها در معرض خطر قرار نگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала