چرا پیلوت طیاره اکتشافی نظامی امریکائی از مانور طیاره روسی ترسید و برگشت؟

CC0 / / Boeing RC-135V
Boeing RC-135V - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیلوت طیاره اکتشافی امریکائی Boeing RC-135V مجهز با رادار قوی که به بحیره سیاه ماموریت داشت، بعد از رویاروئی با طیاره روسی، از ترس ماموریت را انجام نداده به پایگاه دایمی اش برگشت.

به گزارش اسپوتنیک، یک طیاره بوئینگ آرسی-135وی اکتشافی-راداری قوای هوائی ایالات متحده از پایگاه هوائی سودابی در جزیره کرت در یونان به هوا برخاست و به سمت بحیره سیاه پرواز کرد.
در 25 جنوری 2016، طیاره اکتشافی ایالات متحده که در بحیره سیاه پرواز می کرد، به مرز نزدیک شدند. طیاره شکاری سو-27 برای رهگیری این هواپیما پرواز کرد. همانطور که بعدا معلوم شد، خدمه آرسی-135وی به خاطر ترس رنج زیادی بردند. واقعیت این است که طیاره سو-27 به فاصله چند متری طیاره آمریکائی نزدیک شد و سپس به طور ناگهانی چرخید. پیلوت طیاره آرسی-130وی برای مدتی کنترل هواپیما را از دست داد و سپس به سرعت به پایگاه خود پرواز کرد. امریکائی ها اعتراض کردند و امر عملیات رهگیری را قانونی دانست.
طیاره بوئینگ آرسی-135وی چیست؟ این هواپیما کاملا مدرن است و قادر است 9000 کیلومتر با سرعت 900 کیلومتر در ساعت پرواز کند. این طیاره اکتشافی —راداری برای یافتن منابع تابشی از سطح زمین، بحر و هوا است که در طول موج های سانتیمتر، دسی متر و متری کار می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала