نخستین گزارش سقوط مرگبار بوئینگ مسافربری در اندونزیا

© REUTERS / Antara Foto/Basarnasنخستین گزارش سقوط مرگبار بوئینگ مسافربری در اندونزیا
نخستین گزارش سقوط مرگبار بوئینگ مسافربری در اندونزیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیلوت های هواپیمای مسافربری شرگت Lion Air اندونزیا که چندی پیش سقوط کرد پس از اعلام درخواست بازگشت به فرودگاه جاکارتا، مبدا پرواز،تا آخرین لحظه برای نجات جان مسافران و یافتن راهی برای حل مشکل تلاش نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Seattle Times تیم مهندسان و متخصصان هوایی در اندونزیا پس از بازرسی‌های دقیق اطلاعات حاصل از جعبه سیاه هواپیمای Lion Airکه چندی پیش سقوط کرد، اعلام کردند که این هواپیما واجد شرایط پرواز نبوده است.
پس از آنکه یک هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به شرکت اندونزیایی Lion Airکه در تاریخ 29 اکتبر سال جاری میلادی تنها دقایقی بعد از شروع پرواز در آب های سواحل شرقی این کشور سقوط کرد و تمامی 189 سرنشین آن شامل مسافران و خدمه پرواز کشته شدند، تیم‌های تحقیقاتی بسیاری هم در اندونزیا و هم در سازمان هوانوردی فدرال امریکا با همکاری شرکت سازنده، بوئینگ، شروع به تحقیق و تفحص درباره علت این حادثه کردند و قرار شد نتایج بررسی‌های خود را با انتشار گزارش و بیانیه اعلام کنند. 

وحشت مسافران هواپیمای اندونزیا قبل از سقوط + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
وحشت مسافران هواپیمای اندونزیا قبل از سقوط + ویدیو

حالا در جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، نورساهیو اوتومو، رئیس کمیته ملی ایمنی حمل و نقل در اندونزیا (KNKT) خاطرنشان کرده است که هواپیمای مذکور در روز قبل از این حادثه (28 اکتبر) نیز یک پرواز دیگر از بالی به جاکارتا داشت که به دلیل نقص فنی و نداشتن شرایط پرواز، از زمین بلند نشد و پرواز مربوطه نیز به تاریخ دیگری موکول شد.
بر اساس این گزارش، وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد که هواپیمای بوئینگ 737 حادثه دیده که به تازگی هم تحویل هواپیمای Lion Air داده شده بود، به دلیل نقص فنی و مشکلات مربوطه واجد شرایط پرواز نبوده و نباید مجوز پرواز به آن داده می شده است.
نتایج بررسی‌های سازمان هوانوردی فدرال امریکا با همکاری شرکت سازنده این هواپیما یعنی بوئینگ، پیشتر نشان می داد که سیستم جدیدی که از سنسورهای پیشرفته در نوک دماغه جت بکار برده شده، موجب سقوط آن شده است. این بدان معناست که سنسورهای موجود در دماغه هواپیما احتمالا به دلیل مشکلات نرم‌افزاری اطلاعات نادرستی به سیستم مرکزی هواپیما مخابره کرده و این بدان معناست حتی در زمانی که پیلوت کنترل و هدایت هواپیما را بر روی اتوپایلوت (هدایت خودکار و اتوماتیک) می‌گذارد، این سنسورهای موجود در سیستم جدید، سر هواپیما را به سمت پایین می‌کشانند و این امر موجب می‌شود کنترل جت برای پیلوت دشوار شود و به سرعت سقوط کند.
هواپیمای بوئینگ 737 اندونزیایی، صبح روز دوشنبه تنها 13 دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه جاکارتا در دریای جاوا سقوط کرد و تمامی 189 سرنشین آن کشته شدند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала