ترامپ به منظور کاهش بهای نفت به عربستان زنگ زد

© AFP 2023 / Nicholas Kamm ترامپ به منظور کاهش بهای نفت به عربستان زنگ زد
ترامپ به منظور کاهش بهای نفت به عربستان زنگ زد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ؛ رئیس جممهور ایالات متحده امریکا گفت به منظور کاهش بهای نفت با ولیعهد عربستان سعودی تماس گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از واشتگتن پست، دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا، گفت که او زمانی که قیمت نفت 82 دلار بود، با رهبری عربستان سعودی تماس گرفت و آنها را به کاهش بهای نفت فراخواند. ترامپ گفت؛ بلافاصله پس ازاین تماس تلفنی وی بهای نفت رو به کاهش رفت.
ترامپ گفت؛ دونیم ماه قبل بهای نفت 82 دلار — برای یک بشکه بود و احتمال آن بود که این افزایش به 100 دالر برسد. این امر همانند افزایش بزرگ مالیات است و من این را نمی خواستم که بهای نفت همانند افزایش بزرگ مالیاتی بالا برود. و من به آنها [رهبری عربستان سعودی] زنگ زدم و آنها اجازه دادند که نفت (حجم تولید افزایش یابد). اکنون بهای یک بشکه نفت 52 دالر است.  

سپاسگزاری دونالد ترامپ از خودش - اسپوتنیک افغانستان
سپاسگزاری دونالد ترامپ از خودش

وی گفت که این تماس قبل از قتل روزنامه نگار سعودی جمال خاشقجی انجام شد. به نقل از آژانس اطلاعات مرکزی (CIA) قتل وی توسط شاهزاده سلمان بن محمد تایید نشده است.
رئیس جمهور امریکا اعلام نمود که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، از قتل روزنامه نگار جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول خبر داشت.
روند سقوط قیمت نفت طی چند روز گذشته شتاب گرفته است. قیمت نفت در روز سه‌شنبه هفت درصد افت کرد. قیمت نفت شاخص برنت در روز چهارشنبه به زیر 64 دالر و قیمت شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت امریکا به 52 دالر رسید.
پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا از عربستان سعودی به خاطر نقش‌آفرینی در کاهش قیمت جهانی نفت تشکر کرد.
تشکر ترامپ از عربستان در حالی است که بعد از قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد دولت سعودی در کنسولگری این کشور در ترکیه، انتقادات از ریاض افزایش یافته و برخی قانونگذاران آمریکایی خواستار اعمال تحریم علیه حکومت سعودی شده‌اند. امریکا اخیرا چند نفر را به اتهام دست داشتن در قتل خاشقچی تحریم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала