ولیعهد سعودی وارد آرژانتین شد+ ویدیو

© REUTERSمحمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای حضور در اجلاس سران گروه بیست وارد آرژانتین شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از الحدث، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای حضور در اجلاس سران گروه بیست وارد آرژانتین شد.
سفر بن سلمان به آرژانتین در حالی صورت می‌گیرد که در پی ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، در کنسولگری عربستان در استانبول انتقادات گسترده‌ای از ولیعهد سعودی شده است. 

پیش ازاین گزارش شد که؛ سازمان دیده بان حقوق بشر "هیومن رایتس واچ، از آرژانتین جایی که در آن قرار است اجلاس سران G-20 در روز جمعه اغاز شود؛ تقاضا نموده تا محمد بن سلمان را در صورت شرکت در این نشست بازداشت کند.
پیشترروزنامه Washington Post؛ از قول منابع آگاه خبر داد که سازمان سیا در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی شخصا دستور قتل "جمال خاشقجی" روزنامه نگار منتقد عربستانی را در کنسولگری این کشور در استانبول صادر کرده است.
به گفته این منابع نتیجه گیری سازمان سیا با قطعیت بالا بوده و بر این موضوع که بن سلمان شخصا در پس این جنایت هولناک قرار داشته است، "مهر تأیید" می گذارد.
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی از سال 2017 میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار می‌کرد.
وی 2 اکتوبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، جمال خاشقجی در جریان نزاع با کارمندان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در رابطه چندین نفر بازداشت شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала