واکنش ترامپ به مناقشه اخیر میان روسیه و اوکراین

© AP Photo / Evan Vucciواکنش ترامپ به مناقشه اخیر میان روسیه و اوکراین
واکنش ترامپ به مناقشه اخیر میان روسیه و اوکراین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا گفته است که قصد دارد مناقشه اخیر بین روسیه و اوکرانی را در تنگه کرچ مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از New York Post، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا اعلام کرد که قصد دارد مناقشه اخیر که بین روسیه و اوکراین در تنگه‌ کرچ رخ داده است را مورد بررسی قرار دهد.
ترامپ پرسید آیا اوکراین قبل از ورود کشتی های خود به آبهای ساحلی روسیه و توقیف شدن آنها، در این باره به طرف روسی خبر داده بود.
ترامپ پرسید: "آیا کشتی های اوکراینی درباره عبور خود به آبهای ساحلی رسویه به روس ها خبر داده بودند؟ چون فکر می‌کنم انها دارای چنین سیستمی باشند".

پسکوف: روسیه در تنگه کرچ طبق قوانین بین المللی عمل نموده است - اسپوتنیک افغانستان
پسکوف: روسیه در تنگه کرچ طبق قوانین بین المللی عمل نموده است

روز چهارشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ضمن تفسیر برخورد رخ داده در تنگه کرچ آنرا یک دسیسه و اقدام تحریک آمیز نامیده بود.
پوتین خاطرنشان ساخت کیف این دسیسه را پیشاپیش برای متشنج کردن روابطش با روسیه تدارک دیده بود تا پترو پوروشنکو رئیس‌جمهور اوکراین که میزان محبوبیتش در بین مردم بسیار اندک است از این تنش در مبارزه با رقیبان به سود خود بهره برداری کند.
رئیس‌جمهور روسیه یادآور شد در ماه سپتمبر کاروان کشتی های نیروی دریایی اوکراین با رعایت توافق های حاصله بین دو کشور و مقررات مربوطه بدون هیچگونه حادثه‌ای از تنگه کرچ عبور کرده بودند.
یادآور می شود صبح 25 نوامبر سه کشتی نیروی دریایی اوکراین مرز دولتی روسیه را نقض کرده و مدت چند ساعت در حال مانوردهی در آبهای روسیه بوده و به مطالبات مرزبانان روسی بی‌اعتنایی نشان می‌دادند.
دیرتر هر سه کشتی با توسل به اسلحه توقیف و در جریان عملیات مربوطه سه کشتیبان اوکراینی زخمی گردیدند.
سه کشتی حامبل 24 نظامی اوکراین از جمله ماموران سازمان امنیت اوکراین بودند که طبق اطلاعات سازمان امنیت روسیه این دسیسه را هماهنگ می‌کردند.
بازداشت شدگان اوکراینی متهم به نقض مرز دولتی روسیه هستند و دیروز همه آنها طبق حکم دادگاه به مدت دو ماه دستگیر شدند.
پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، در مصاحبه ای با واشنگتن پست گفته بود که ممکن است دیدار خود را با ولادیمیر پوتین در اجلاس گروه بیست در ارجنتین لغو کند و این اتفاق به دلیل اوضاع در تنگۀ کرچ رخ می‌دهد.
او گفت: "من این تجاوز (به حقوق دیگران) را دوست ندارم. من تجاوز را هرگز نمی خواهم".
رئیس جمهور امریکا افزود که او در آینده نزدیک از نیروی امنیتی خود می‌خواهد که یک گزارش کامل در مورد حادثه تنگۀ کرچ برایش دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала