بریتاینا به فاجعه بزرگ اقتصادی مواجعه میگردد

© Flickr / Cardinal Canary بریتانیا
بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانک بریتانیا درمورد مشکلات احتمالی جدی برای اقتصاد بریتانیا در صورت خروج ناموفق از اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گزارش منتشر شده بانک مرکزی بریتانیا، در صورت خروج ناموفق از اتحادیه اروپا اقتصاد این کشور دچار فاجعه می شود.
بانک بریتانیا چهار سناریوی را در نظر گرفت: دو سناریوی منفی و دو سناریوی مثبت. اگر بریکس در ماه مارچ 2019 نتواند قرارداد خود با بروکسل را امضا کند، ما با سناریوی منفی رو به رو می شویم. بطور مثال، تا سال 2023 با کاهش تولید ناخالص داخلی را به میزان هشت درصد رو به رو می شویم، کاهش شدید قیمت ها برای املاک و مستغلات مسکونی و تجارتی نیز در راه خواهد بود.
پیش بینی ها حاکی از کاهش پوند استرلینگ تا 25 درصد پائین تر از دالر، افزایش تورم به 6.5 درصد و بیکاری به 7.5 درصد خواهد بود. از سوی دیگر، بانک بریتانیا تصریح می کند که بزرگترین سازمان های اعتباری در کشور قادر به مقابله با بحران هستند.
از سوی دیگر می توان به سناریوی مثبت نیز اندیشیدی، در مقایسه با پیش بینی های اولیه تا سال 2023، در سه ماهه اول سال 2019 ارزش پوند پنج درصد افزایش خواهد یافت. این سناریو توسعه اقتصاد را فراهم می کند: تولید ناخالص داخلی 1.75 درصد افزایش می یابد.
در اواخر نوامبر، مقامات بریتانیا و رهبران اتحادیه اروپا پارامترهای قرارداد بریکس را تائید کردند. اکنون این تصمیم باید توسط پارلمان اروپا و مجلس بریتانیا تأئید شود.
گفتنی است،ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیش از این اعلام کرده بود که شمار کشورهای عضو بریکس افزایش نخواهد یافت، وی همچنین اشاره کرد که رهبران کشورهای بریکس،افزایش شمار کشورهای اتحادیه در آینده را نهی نکرده اند. وی افزود که یک تعداد کشورها برای پیوستن به اتحادیه ابراز تمایل کرده اند، اما همۀ همکاران در این سازمان در مورد این موضوع محتاط هستند. به گفته رئیس جمهور روسیه این سازمان — یک سازمان بازی است، اما سوال در مورد پیوستن اعضای جدید به کارهای بیشتری نیازدارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала