منع تحویل اسلحه به عربستان، امارات و مصر

© Sputnik / Alexander Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر منع تحویل اسلحه به عربستان، امارات و مصر
منع تحویل اسلحه به عربستان، امارات و مصر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هالند اعلام کرد که صادرات اسلحه به عربستان، امارات و مصر را متوقف می کند.

اسپوتنیک به نقل از آناتولی، «سیخرید کاخ» وزیر تجارت خارجی هالند که در پارلمان این کشور صحبت می کرد، گفت: درصورتی تسلیحات هالندی به عربستان، امارات و مصر صادر می شود که ثابت شود این اسلحه در جنگ یمن استفاده نمی شود.

پرچم عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
تعویق تحویل اسلحه امریکائی به عربستان

وی افزود: دولت هالند برای جلوگیری از بکارگیری تسلیحات هالندی در جنگ یمن شروط سختگیرانه ای را وضع کرده است.
وزیر تجارت خارجی و همکاری توسعه ای هالند گفت: قوانین سختگیرانه صادرات سلاح که برای عربستان سعودی اعمال شده، شامل مصر و امارات متحده عرب نیز می شود.
پیش از این فنلند و دانمارک نیز در بیانیه ای اعلام کرده بودند که این کشور صادرات سلاح و مهمات جنگی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را متوقف کرده است.
پارلمان اروپا نیز چندی پیش با تاکید بر اینکه تسلیحات اروپایی آتش جنگ در یمن را شدید کرده است، خواستار تعلیق فروش سلاح و مهمات به ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی شده بود.
هنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز ماه گذشته گفته بود که دولتش تا اطلاع ثانوی قراردادهای جدید فروش تسلیحات به عربستان را تائید نخواهد کرد، اما فرانسه و بریتانیا که بزرگترین کشورهای اروپایی فروشنده سلاح به سعودی ها هستند، تاکنون مواضع مشابهی اتخاذ نکرده اند.
در نشستی موسوم به نشست صلح یمن در پاریس که چندی قبل برگزار شد، 50 نفر از نمایندگان پارلمان اروپا خواستار توقف فروش سلاح به ائتلاف عربی به رهبری عربستان و امارات متحده عربی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала