مایک پمپئو و عادل الجبیر ترور خاشقجی را مورد بحث قرار دادند

© AP Photo / Hasan Jamaliمایک پمپئو و عادل الجبیر ترور خاشقجی را مورد بحث قرار دادند
مایک پمپئو و عادل الجبیر ترور خاشقجی را مورد بحث قرار دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه امریکا در ادامه تلاش‌های دولت این کشور برای کوچک‌نمایی ترور روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود برای تشریح این دیدار از کلمه "مرگ" به جای "قتل" برای اشاره به این واقعه استفاده کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده در حاشیه نشست G- 20 در آرژانتین با عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی درباره ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید دیدار و گفتگو کرد.
این دیدار در حالی انجام شد که فشار‌ها روی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا برا ی تنبیه عربستان به دلیل ترور هولناک جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود شدت گرفته و حتا تا جایی که محافل سیاسی از او خواسته بودند در آرژانتین با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار نکند. 

لاوروف خواستار تسریع در تحقیقات مفقود شدن خاشقجی شد - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف خواستار تسریع در تحقیقات مفقود شدن خاشقجی شد

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد پمپئو با عادل الجبیر در حاشیه نشست G- 20 دیدار کرده و با وی درباره مسائل مختلف منطقه‌ای، از جمله گفتگو‌های آتی درباره جنگ یمن رایزنی کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا در ادامه تلاش‌های دولت این کشور برای کوچک‌نمایی ترور روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود برای تشریح این دیدار از کلمه "مرگ" به جای "قتل" برای اشاره به این واقعه استفاده کرد.
در این بیانیه آمده است: وزرای خارجه درباره مسائل مختلف منطقه و مسائل دوجانبه، از جمله گفتگو‌های آتی درباره جنگ یمن و همچنین اهمیت پیشرفت در تحقیقات پیرامون "مرگ خاشقجی" گفتگو کردند.
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که از سال 2017 میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار می‌کرد، در تاریخ 2 اکتوبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، جمال خاشقجی در جریان نزاع با کارمندان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه چندین نفر بازداشت شده و بازجویی از آنها تا هنوزجریان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала