صدمه دیدن کارمندان شبکه تلویزیونی روسیه در تظاهرات فرانسه+ویدیو

© AFP 2023 / Frederick FLORIN صدمه دیدن کارمندان شبکه تلویزیونی روسیه در تظاهرات فرانسه
صدمه دیدن کارمندان شبکه تلویزیونی روسیه در تظاهرات فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دوازده کارمند شبکه خبری آرتی در جریان پوشش تظاهرات "جلیقه زرد" در فرانسه آسیب دیدند.

به گزارش اسپوتنیک، مارگاریتا سیمونیان مدیر مسئول شبکه خبری آرتی می‌گوید که دوازده کارمند شبکه خبری راشاتودی در جریان پوشش تظاهرات "جلیقه زرد" در پاریس آسیب دیدند.
پیش از این، شبکه آرتی فرانس گزارش داد که دو تن از خبرنگاران این شبکه در اثر پرتاب نارنجک اشک آور و گلوله پلاستیکی که پولیس برای متفرق کردن معترضان از آن استفاده می‌کرد زخمی شدند، لوکا لژه، خبرنگار شبکه آرتی فرانس امروز در جریان متفرق کردن معترضان با گلوله پلاستیکی زخمی شده است.

شبکه آرتی فرانس در وب سایت خود نوشت: امروز صبح دو خبرنگار شبکه آرتی فرانس توسط یک نارنجک اشک آور پولیس و گلوله پلاستیکی Flash-ball در جاده شانزلیزه پاریس زخمی شدند. لوکا لژه در حال حاضر در شفاخانه است، ما توانستیم با او صحبت کنیم، و او اطمینان داد که وضعیت او خوب است.

تظاهرات در پاریس در اعتراض به افزایش قیمت بنزین با درگیری پولیس همراه شده است، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و موتر آب‌پاش استفاده می‌کند. تا کنون 20 نفر از جمله شش پولیس زخمی و بیش از 100 نفر بازداشت شده‌اند.
تظاهرات‌های اعتراضی در فرانسه از هفدهم نوامبر آغاز شده بود. رانندگان و شماری از اتحادیه‌های بازرگانی و احزاب سیاسی از عوامل محرک برای آغاز موج اعتراض ها در این کشور بودند. معترضان نام خود را به دلیل کلاه زردی که برای جلوگیری از جلب توجه و جلوگیری از تصادف استفاده می‌شود، «جلیقه زرد» گذاشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала