نگرانی در امریکا به‌دلیل ساخت سیستم اکتشافی "پنی‌سیلین" در روسیه

© Photo / YouTube/RussianArmsنگرانی در امریکا به‌دلیل ساخت سیستم اکتشافی "پنی‌سیلین" در روسیه
نگرانی در امریکا به‌دلیل ساخت سیستم اکتشافی پنی‌سیلین در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجموعهٔ اکتشافی صوتی – حرارتی توپخانه‌یی 1B75 "پنیسیلین" روسیه، تهدید جدیدی برای تسلیحات توپخانه‌یی ارتش ایالات متحده خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه امریکایی نیشنل انتریست نوشته است که این سیستم برای نخستین بار در همایش "ارتش ۲۰۱۸" در روسیه به نمایش گذاشته شد، بر خلاف سیستم‌های امریکایی US Hughes AN / TSQ-51  و سویدنی — ناوریژی ARTHUR،روی اصل کاملاً متفاوت کار می‌کند. در تفاوت با آنالوگ‌های غربی، که از رادارها برای ردیابی مسیر راکت‌های کالیبر بزرگ استفاده می‌کنند، سیستم روسی پرتاب راکت، جهت پرواز و اصابت حتی خمپاره‌ها را به کمک صوت تشخیص می‌دهد. سیستم "پنی‌سیلین" قادر است تا در ظرف پنج ثانیه منبع شلیک را در فاصله ۲۵ کیلومتری پیدا کند.

قوای فضائی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
ایجاد قوای فضائی امریکا علیه روسیه و چین

در گزارش چنین نتیجه‌گیری شده است: "در شرکت تولیدکنندهٔ روسیه معتقد اند که "پنی‌سیلین" آنها، انقلابی مشابه‌ی را که پنی‌سیلین در طبابت انجام داده بود، در میدان جنگ انجام می‌دهد".

مجموعه‌های اکتشافی صوتی و حرارتی 1B75 و 1B76 در چوکات پروژه "پنی‌سیلین" توسط مرکز علمی — تحقیقاتی "ویکتور" از سال ۲۰۰۶ بدینسو ساخته می‌شود.

این دستگاه روی موترهای کاماز ۶۳۵۰ نصب می‌شود که مجهز به تلسکوپ‌ها و کامره‌های تلویزیونی و حرارتی می‌باشد. قرار است تولید گسترده این دستگاه در ماه جنوری ۲۰۱۹ آغاز شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала