تغییر نام سرک سفارت عربستان در واشنگتن به نام جمال خاشقجی

© AP Photo / Emrah Gurelتغییر نام سرک سفارت عربستان در واشنگتن به نام جمال خاشقجی
تغییر نام سرک سفارت عربستان در واشنگتن به نام جمال خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات محلی یکی از مناطق پایتخت امریکا با راه‌اندازی رای‌گیری، خواستار تغییر نام سرکی که در آن سفارت عربستان سعودی قرار دارد، به نام جمال خاشقجی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، اگر این خواست قبول شود، سرکی که سفارت عربستان سعودی در منطقهٔ فوگی بوتوم، به نام جمال خاشقی، خبرنگار منتقد حکومت عربستان سعودی که چندی قبل در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، نامیده خواهد شد.

سیا: بن سلمان یازده پیام برای ناظر قتل خاشقجی ارسال کرده بود - اسپوتنیک افغانستان
سیا: بن سلمان یازده پیام برای ناظر قتل خاشقجی ارسال کرده بود

براساس اطلاعات سی‌ان‌ان، مفکورهٔ تغییر نام سرک به افتخار خبرنگار قتل‌شده حدود یک ماه قبل پس از پیدا شدن درخواست این اقدام در انترنت، شهرت یافت.

در درخواست مذکور آمده است: "ما پیشنهاد می‌کنیم تا سرکی را که در آن سفارت عربستان سعودی قرار دارد، به افتخار جمال خاشقجی نامیده شود تا این یک یادآوری روزمره برای مقامات عربستان سعودی باشد که چنین قتل‌ها اصلاً قابل پذیرش نیست و همچنان نشان‌دهنده حمایت همیشگی واشنگتن از آزادی مطبوعات باشد".

سرکی که در آن سفارت عربستان سعودی واقع است، در حال حاضر به نام نیو همپشیر اوینیو، نامیده می‌شود.

یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی، برای روزنامه واشنگتن پست ایالات متحده کار می کرد و از سال ۲۰۱۷ به بعد در این کشور زندگی می کرد. او در ۲ اکتوبر پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در ترکیه ناپدید شد. در شب ۲۰ اکتوبر، رسانه های دولتی عربستان سعودی پیام دادستان کل کشور را منتشر کردند که با توجه به اطلاعات اولیه، خاشقجی در درگیری با کارکنان کنسولگری این کشور در استانبول جان باخته است. اما در این حال، دادستانی استانبول کشتن خاشقجی را عمدی خواند.

بر اساس بیانیه دفتر دادستانی کل عربستان سعودی، به ظن کشتن خاشقجی ۲۱ نفر بازداشت شده اند. برای پنج تن از این مظنونان حکم اعدام از طرف دادستان سعودی صادر شده و بقیه مظنونان منتظر مجازات طبق قوانین شریعت اسلامی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала