سرمنشی سازمان ملل از ولیعهد عربستان خواستار شفافیت در قضیهٔ خاشقجی شد

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر سرمنشی سازمان ملل از ولیعهد عربستان خواستار شفافیت در قضیهٔ خاشقجی شد
سرمنشی سازمان ملل از ولیعهد عربستان خواستار شفافیت در قضیهٔ خاشقجی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتونیو گوترش در دیدار با محمد بن سلمان از وی خواستار شفافیت در قضیهٔ قتل جمال خاشقجی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، فرهان هاک، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفته است که انتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد در حاشیهٔ نشست گروه ۲۰ با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی ملاقات نموده، از وی خواسته است تا قضیهٔ قتل جمال خاشقی، خبرنگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول، به‌طور شفاف و واضح مورد بررسی قرار گرفته و گنهکاران آن به سزای اعمال شان برسند.

به گفته هاک، علاوه بر این، سرمنشی سازمان ملل و ولیعهد عربستان سعودی روی موضوعات منطقویی که باعث نگرانی می‌شوند، بحث نمودند. وی گفت: "سرمنشی به‌طور خاص بر نیاز حمایت از تمام تلاش‌ها برای ازسرگیری راه حل سیاسی یمن و فاجعه انسانی، تاکید نمود".

یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی، برای روزنامه واشنگتن پست ایالات متحده کار می کرد و از سال ۲۰۱۷ به بعد در این کشور زندگی می کرد. او در ۲ اکتوبر پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در ترکیه ناپدید شد. در شب ۲۰ اکتوبر، رسانه های دولتی عربستان سعودی پیام دادستان کل کشور را منتشر کردند که با توجه به اطلاعات اولیه، خاشقجی در درگیری با کارکنان کنسولگری این کشور در استانبول جان باخته است. اما در این حال، سارنوالی عربستان استانبول کشتن خاشقجی را عمدی خواند.

بر اساس بیانیه دفتر دادستانی کل عربستان سعودی، به ظن کشتن خاشقجی ۲۱ نفر بازداشت شده اند. برای پنج تن از این مظنونان حکم اعدام از طرف سارنوالی عربستان سعودی صادر شده و بقیه مظنونان منتظر مجازات طبق قوانین شریعت اسلامی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала