امریکا رقابت در قطب شمال را به روسیه باخته است

© Sputnik / Valeriy Melnikovامریکا رقابت در قطب شمال را به روسیه باخته است
امریکا رقابت در قطب شمال را به روسیه باخته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشتی یخ شکن امریکایی در قطب شمال در یک حالت وحشتناک قرار دارد و در حال حاضر فقط دو کشتی شناور یخ شکن قدیمی قطبی امریکایی در این منطقه باقیمانده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از NBC Newsخبرنگار این روزنامه صبرینا شنکمان ضمن ابراز این مطلب نوشت، اهدف این کشتی های یخ شکن شامل جمع آوری اطلاعات علمی امداد و نجات کشتی های به دام افتاده در یخ و حذف اثرات نشت نفت دردورافتاده ترین مناطق زمین است.
علاوه بر این، با توجه به این که ذوب یخ ها فرصت های تجاری جدیدی را در منطقه باز می کند آنها همچنین از منافع ایالات متحده در دایره قطب شمال محافظت می کنند.
با این حال، طبق گزارش کانال تلویزیونی، یکی از این کشتی های یخ شکن به نام "ستاره قطبی" 40 سال پیش ساخته شده است، و مدت زیادی می شود که عمر خدمت خود را تمام نموده و استهلاک شده است. کشتی دومی "Healey"، که در سال 2000 ساخته شده قادر به انجام تنها عملکرد علمی است.
در گزارش گفته می شود که، بسیاری از کارشناسان امریکایی مدتهاست اعلام کرده اند که ایالات متحده از مدتها پیش در مسابقه قطب شمال به روسیه باخته است. زمانی که یک کشتی در یخ ها گیر میکند کشور های دیگر نیز می توانند کمک کنند اما مسأله دیگر زمانی است که دشمن تلاش می کند به منطقه اقتصادی منحصر به فرد ایالات متحده حمله کند ویا درگیرمسابقه تسلیحاتی با امریکا شود.
مطابق با این گزارش کارشناسان امریکایی نگران آن هستند که به دلیل افزایش قدرت بالقوه نظامی روسیه در قطب شمال،امریکا ممکن است نتواند از منافع خود در این منطقه دفاع کند.
سیاستمداران امریکایی در اخیر می افزایند: "ما یک قدرت بزرگ دریایی در جهان هستیم، اما فقط امیدوار هستیم که با کشتی های، ساخته شده دراویل سال های 1970، در رقابت در منطقه قطب شمال پیروز شوییم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала