بدترین سال در تاریخ بشریت کدام سال بود؟

© Fotolia / Ronnie Chuaبدترین سال در تاریخ بشریت کدام سال بود؟
بدترین سال در تاریخ بشریت کدام سال بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی متشکل از مورخان و باستان شناسان بین المللی با بررسی یخچال‌های طبیعی در سویس، بدترین سال از زمان پدید آمدن بشر امروزی را شناسایی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان این گروه پس از تحقیقات؛ سال 536 میلادی را بدترین سال؛ درتاریخ بشریت نامیدند.
مایکل مک‌کورمِک، یکی از باستان شناسانِ متخصص در تاریخ قرون وسطی از دانشگاه هاروارد، گفت: "زنده‌گی در سال 536 بسیار ترسناک بوده است."
او اضافه کرد: تصور کنید در بهار زمانی که انتطار می‌رود همه چیز گرم شود، ناگهان خورشید ناپدید می شود.
نور آن در وقت ظهر شبیه نور ماهتاب در شب و گرمای آن از بین برود. این سال اگر بدترین سال تاریخ بشریت نباشد قطعاً آغاز مرحله‌ای است که زند‌گی بسیار دشوار بوده است.
آقای مک‌کورمِک و تیم او هسته‌ی یخ‌های کوه‌های آلپ سویس را استخراج کردند و نمونه‌های حاصل شده از آن را با استفاده از تکنولوژی جدید مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
این استاد باستان شناسی دانشگاه هاروارد گفت: در سال 536 یک فوران آتش‌فشانی عظیم در آیسلند سبب شد مقدار زیادی خاکستر در سرتاسر نیم کره شمالیِ زمین پخش شود. به همین علت درجه حرارت به شدت کاهش یافت، «طاعون سیاه» در نیم کره شمالی شیوع پیدا کرد و مردم مجبور به جیره‌ بندی مواد غذایی شدند.
مطالعات گذشته وجود این دوره‌ی تاریک را مشخص کرده بود اما به کمک تکنولوژی جدید که لایه‌های یخ را شمارش می‌کند، محققین توانستند تا سال و محل آن‌ها را دقیقاً مشخص کنند.
کرِستوفر لاولاک، استاد باستان شناسی در دانشگاه ناتینگهام که همکار این تحقیق بود، گفت: با وجودی که سال 536 شرایط وحشتناکی از جمله سرما، قحطی و بیماری‌های واگیردار را به دنبال داشت ولی مردم یاد گرفتند که چگونه منابع غذایی خود را مدیریت کنند.
او اضافه کرد: این موضوع تأثیر گسترده‌ای بر تاریخ بشر داشت و سرآغازی بر ظهور امپراطوری‌ها در اروپا بود.
هم‌چنین مایکل مک‌کورمک، باور دارد که می‌توان از یخچال‌های طبیعی چیزهای زیادی در مورد تاریخ بشر کشف کرد.
به گفته او ما هنوز در آغاز راهِ کشف حقایق بیش‌تر از تاریخ بشر با توجه به تکنولوژ‌ی های جدید قرار داریم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала