انتقال سیک ها و هندو های افغانستان به کانادا

© Photo / ARG / ARGانتقال سیک ها و هندو های افغانستان به کانادا
انتقال سیک ها و هندو های افغانستان به کانادا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کانادا در نظردارد سیک ها و هندو های ساکن در افغانستان را که با مشکلات امنیتی رو به رو هستند، به این کشور انتقال بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور مهاجرین کانادا اعلام کرد، قرار است روند انتقال اقلیت‌های سیک و هندوی افغانستان به این کشور را از اوایل سال 2019 آغاز کند.
احمد حسین، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا گفته است، حکومت این کشور روی یک طرح کار می‌کند که برمبنی آن، شهروندان اهل‌هنود ساکن در افغانستان که با مشکلات امنیتی روبرو هستند به این کشور انتقال یابند.
احمد حسین افزود، این طرح تقریباً نهایی شده است و روند عملی شدن این طرح در اوایل سال آینده میلادی اجرا خواهد شد.
این طرح از سوی بنیاد «منمیت بولار» سیک ها در کانادا راه اندازی شده ‌است و نهادهای دیگری مانند سازمان جهانی سیک‌ها و چندین نهاد دیگر نیز از آن پشتیبانی می‌کنند.
طرح انتقال سیک‌ها و هندوهای افغانستان به کانادا پس از حمله خونین انتحاری که در ماه جولای امسال علیه باشندگان اهل هنود در ولایت ننگرهار در شرق این کشور رخ داد روی دست گرفته شد.
در آن حمله مرگبار انتحاری در ولایت ننگرهار افغانستان 19 نفر به شمول 17 تن از سیک‌ها کشته شدند و 20 نفر دیگر زخم برداشتند.
اوتار سنگ خالصه، تنها نامزد انتخابات پارلمانی این کشور از طرف اقلیت اهل هنود هم در این رویداد جان باخت.
بنیاد «منمیت بولار» اعلام کرد که ممکن در حال حاضر دو هزار سیک و هندو در افغانستان زندگی کنند، اما آمار دقیق در این زمینه وجود ندارد.
هرچند حکومت افغانستان اعلام کرده است که برای تأمین امنیت سیک‌ها و هندوها در این کشور اقدامات لازم را انجام می‌دهد اما نریندر سنگه خالصه،‌ فعال اجتماعی و نامزد سیک‌ها و هندوها در انتخابات پارلمانی افغانستان گفت، حکومت این کشور برای تأمین آزادی و حقوق شهروندی این اقلیت‌ها هیچ کاری نکرده است.
او تاکید کرد: ما می‌فهمیم که جنگ است در افغانستان، اما اگر حقوق ما داده شود،‌ ما هیچ وقت وطن خود را رها نمی‌کنیم.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала